Télen másképp kell gondoskodni az egészséges test és lélek fenntartásáról. Ebben az időszakban amúgy is jelentkezhetnek a megfázásos, influenzás tünetek és a koronavírusos időszakban ennek sokkal nagyobb jelentősége lehet.

A legtöbben már ősszel megkezdik a szervezet vitaminkészletét feltölteni, ezért nemcsak zöldségekből, gyümölcsökből fogyaszthatunk bővebben, hanem vitaminkészítményekkel is támogathatjuk azt. Habár az étrendünk nem biztosít minden vitamint és ásványi anyagot elegendő mennyiségben, azért nem árt arra kísérletet tenni. És ha meg is fejeljük némi vitaminkészítménnyel, ne hagyjuk ki az egészséges tápanyagokat. Hogy ez élvezetet is okozzon a számunkra érdemes változatosan elkészíteni.

Reggeli és délelőtti finomságok

Sokan elhanyagolják a reggelit, pedig kétségkívül nagyon fontos jól indítani a napot. Nemcsak hangulathoz járul hozzá, hanem a testünk beindítását is segíti. A tél beálltával a reggeli jelentheti azt, hogy egy gyümölcsöt megeszel. Turmixolhatod, magokkal dúsíthatod, de valamivel töltsd meg a pocakod.

A piros gyümölcsök antioxidánsokban is gazdagok, az azokból készült reggeli ital bizonyára jó szolgálatot fog tenni.

Nemcsak gyümölccsel, de zöldséggel is indíthatod a napodat. A különböző zöldségekből készült turmix nemcsak rostokban, de vitaminokban, ásványi anyagokban is gazdag. Kerülhet bele spenót, saláta, sárgarépa is.

A fent említett italok nemcsak reggeliként, de tízóraiként is megállják a helyüket.

A teljes kiőrlésű gabonából készült péksütemények fogyasztása felvágottal, sajttal és zöldségekkel tálalva ugyancsak telítik a gyomrot és a tízóraiig elegendő tápanyagot biztosítanak.

Ebédre

Mindegy, hogy otthonról viszel magaddal ebédet vagy rendelsz valahonnan, arra ügyelj, hogy ne legyen túlságosan megterhelő a gyomornak, vagyis ne legyen túl zsíros. És még így is érdemes savanyúságot vagy gyümölcsöt fogyasztani ebéd után.

Uzsonnára

A többszöri, kisebb adagok fogyasztása során az uzsonnának is szerep jut. Ezt jelentheti némi szeletelt gyümölcs vagy zöldség, de akár az ebédhez tartozó süteményt is betudhatod annak.

Vacsora

Ha vacsora, az legyen meg időben, ne halaszd estére, és könnyed ételt jelentsen, amely nem terheli meg a gyomrod. Könnyű, kis adag, és ne zsíros ételek jelentsék a vacsora menüjét.

Kép forrása: Pixabay.com