A tudatos táplálkozás és étkezési szokások kialakítása kulcsfontosságú a fogyókúra során. Na, és persze azért is, hogy elkerüljük az evési zavarok kialakulását és a drasztikus (egészségtelennek számító) fogyást. Ezt azért is érdemes észben tartani, ha hajlamosak vagyunk az éjszakai falánkságra, esetleg a stresszre vagy a depresszióra. A következő szakértői tippek azonban sokat tudnak segíteni:

1. Uralkodj a gondolataidon!

Nem a legegyszerűbb, de nem is lehetetlen! A gondolatnak nagy ereje van, így a hatásos és egészséges fogyás érdekében kezd el leírni azokat a gondolatokat, amelyek a súlyoddal kapcsolatban nyomasztanak. Ezzel a negatív gondolati programot átfordíthatjuk pozitívra, ami abban fog segíteni, hogy a hűtő kifosztása előtt előbb vegyünk egy nagy levegőt és csak utána vegyünk ki valamit.

2. Fő a rendszeresség!

Nem viccből találták ki a napi háromszori étkezést, de ha ennél is tudatosabban akarsz magadra figyelni, akkor 4 óránként étkezz és mindennap mozogj legalább fél órát. A normális testsúlycsökkentéshez ugyanis előre kiszámított, csökkentett kalóriatartalmú fő és köztes étkezések szükségesek.

3. Ha unatkozol, ne az evés legyen a hobbid!

Az evés sokak számára stresszlevezető „program”, ez viszont gyorsan elhízáshoz és még kétségbeesettebb koplaláshoz vezethet. Ha valami rossz történik velünk előbb gondoljuk végig, hogy mi az, ami igazán örömet okoz és helyettesítsük az evést más boldogságot okozó cselekvésekkel.

4. Ha rád törne a falásroham..

Ha már nem tudsz megálljt parancsolni magadnak, akkor tedd egészségesen! Egyél rostban gazdag gyümölcsöket, zöldségeket vagy magvakat. Amellett, hogy kicsit sem hízlalnak kívül-belül megszépítenek.

5. Kerüld azokat az ételeket, amik elindítják a dominóhatás elvét!

Ha tudod, melyek azok az ételek, amelyeknek a fogyasztásával képtelen vagy leállni, akkor tedd tiltólistára egy időre. Ha már úgy érzed van elég önuralom benned, akkor ügyelj rá, hogy ritkán egyél ezekből a dolgokból, így a dominó-effektus nem okoz elhízást.

Borítókép forrása: Unsplash