A diófélék tápanyagtartalma rendkívül értékes, és már kis mennyiségű fogyasztásuk is hozzájárul egészségünk védelméhez.

Koncentrált tápanyagtartalmuknak köszönhetően gazdagok folsavban, B-vitaminokban, antioxidánsokban, esszenciális zsírsavakban és a koleszterin felszívódását lassító fitoszterolokban. Magas kalcium-, magnézium- és káliumforrások, így a vegán és a tejfehérjementes étrend alapvető kiegészítői. Rendszeres fogyasztásukkal megelőzhetők a szív- és érrendszeri betegségek, egyes daganatos betegségek és a cukorbetegségből fakadó halálozás.

A dióféléket, olajos magvakat fogyaszthatjuk natúran is, de pirított/pörkölt formában történő fogyasztásuk esetén nagyobb az élvezeti értékük. Egészséges opciók tízóraira vagy uzsonnára is, hiszen speciális tárolási feltételeket nem igényelnek és könnyen adagolhatók. Jól kombinálhatók az aszalt és a nyers gyümölcsökkel, valamint számos egyéb élelmiszerrel és étellel.

diofelek_etrend_dio
Forrás: pixabay.com

A sózott termékeket lehetőleg kerüljük, vagy csak alkalomszerűen fogyasszuk, mert a túlzott sóbevitel növeli a magasvérnyomás-betegség kialakulásának kockázatát. Fontos tudni, hogy a leggyakoribb allergének között szerepelnek a diófélék, leggyakrabban a dió, a szezámmag és a földimogyoró.

Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
Borítókép forrása: pixabay.com