Az első gabonapehely-reklámból, amelyet gyermekként lát, megtanulja, hogy rengeteg vitaminra és ásványi anyagra van szüksége, például magnéziumra.

A magnézium előnyei

A magnézium több mint 300 enzimatikus folyamathoz szükséges a szervezetben, beleértve az alábbiakat:

  • normál napi életfunkciók, például izomösszehúzódás és szívritmus
  • fehérjetermelés
  • vércukor- és vérnyomásszabályozás
  • a csontok egészsége
  • DNS készítés
  • energia létrehozása.

A probléma az, hogy sokan nem kapnak eleget, ezért a szervezet kompenzációra kényszerítik. Amikor a magnéziumszint lecsökken, a szervezet a normálisnál kevesebb magnéziumot szűr ki, hogy megfelelő szinten tartsa a szervezetében, de ez hosszú távon nem működik.

Melyek a magnéziumhiány tünetei?

Általában nem okoz gondot, ha vannak olyan napjai, amikor nem jut elegendő magnéziumhoz, de ennek folyamatos hiánya az étrendben magnéziumhiányhoz vezethet. Bizonyos állapotok (és egyes gyógyszerek) is megnehezíthetik a szervezet megfelelő magnéziumszintjét, melyek a következők:

  • Crohn-betegség
  • cöliákia
  • krónikus hasmenés
  • alkoholfogyasztási zavar
  • 2-es típusú cukorbetegség.
magnéziumhiány
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

A magnéziumhiány korai jelei az alábbiak:

  • fáradtság
  • étvágytalanság
  • hányinger
  • hányás
  • gyengeség.

A magnéziumhiány súlyosbodásával más tünetek is jelentkezhetnek, többek között:

  • rendellenes szívritmus
  • koszorúér-görcsök
  • zsibbadtság
  • izomgörcsök
  • a személyiség megváltozása
  • bizsergés.

Hogyan győződhet meg arról, hogy elegendő magnéziumot visz be a szervezetébe?

Ahhoz, hogy elegendő magnézium legyen az étrendben, a szakértők az alábbi mennyiségeket javasolják:

  • férfiak: 400-420 milligramm naponta
  • nők: 310-320 milligramm naponta.

De számolgatás helyett inkább ügyeljen arra, hogy minden nap fogyasszon különféle rostokban gazdag növényeket (például dió, mandula, kesudió, lenmag, földimogyoró, tökmag, bab, edamame, főtt quinoa, spenót, étcsokoládé - 70-85% kakaótartalommal).

Érdemes-e magnéziumot tartalmazó étrend-kiegészítőt szedni?

A magnéziumtartalmú étrend-kiegészítők hasznosak lehetnek, ha az orvos megállapítja, hogy Ön magnéziumhiányban szenved. De ha nincsenek komoly egészségi problémái, inkább a növényi forrásokból vigye be a szervezetébe. Nemcsak magnéziumot kap ezektől a növényektől, hanem rengeteg fantasztikus tápanyagot is, például vitaminokat, egyéb ásványi anyagokat és fitonutrienseket. Utóbbiak olyan növényi vegyületek, amelyek antioxidánsok, immunerősítők, rákellenes és gyulladásgátló szerek. Amennyiben túl sok étrend-kiegészítőt vesz be, kellemetlen mellékhatásokat (például görcsök, hasmenés, hányinger) tapasztalhat.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix

 

 
Neked ajánljuk

Kinek lehet ideális háziállat a kaméleon?

A vidám kinézetű, különleges mozgású hüllők mindenkit elvarázsolnak, viszont tartásuk több nehézségbe is ütközik, ezért nem mindenkinek ajánlottak!