A figyelemhiányos hiperaktivitási rendellenesség (ADHD) olyan mentális egészségi állapot, amely gyermekkorban kezdődhet, és felnőttkorban is folytatódhat.

Sok gyermek számára az ADHD tünetei zavaróak lehetnek bizonyos környezetben, és megzavarhatják a napi tevékenységeiket. Az ADHD-s gyermekek nehezen tudják kezelni viselkedésüket és érzelmeiket az iskolában vagy a szociális környezetben. Ez befolyásolhatja társadalmi fejlődésüket vagy tanulmányi teljesítményüket is.

vitaminok_adhd
Forrás: unsplash.com

Az ADHD-s gyerekek általában türelmetlennek érzik magukat, nehezen koncentrálnak és könnyen elvonhatóak bizonyos dologtól, nem követik az utasításokat, feszültek. Terápiaként sok alternatív, szelíd gyógymód is létezik, fejlesztő foglalkozások, de extrém esetben szükség lehet gyógyszerek szedésére is. Bizonyos természetes táplálékkiegészítők támogatják az idegrendszert, ezáltal csökkenthetik az ADHD tüneteit és hatásait.

A cink, mint ásványi anyag létfontosságú az agy működésében, javíthatja a figyelemzavart, segítheti a kognitív fejlődést. A cinkhiány elkerülésére olyan táplálékokat fogyasszunk, mint a hüvelyesek, kagylófélék, teljes kiőrlésű gabonák, tejtermékek és baromfi hús.

Az ADHD-s emberek szervezete általában nagyobb mennyiségben igényli az omega zsírsavakat, különösen a DHA-t, melyek egy sor egészségügyi előny mellett az idegrendszert is táplálják. Az omega 3-6-9 pótolható étrend-kiegészítőkkel, vagy halak, olíva, lenmagolaj fogyasztásával.

A vashiány növelheti a gyermekek és fiatal felnőttek mentális egészségi állapotának kockázatát. A vas fontos a dopamin és a noradrenalin termeléséhez. Ezek a neurotranszmitterek segítenek szabályozni az agy jutalmazási rendszerét, az érzelmeket és a stresszt.

Bár közvetlen kapcsolatot nem találtak az ADHD és a magnézium hiány között, a magnézium fontos az agy egészségéhez. Egy 2017-es tanulmány szerint a magnéziumhiány ingerlékenységet, mentális zavartságot és lerövidített figyelmet okozhat. Az ásványi anyag jó hatást gyakorol együttesen a B-vitaminokkal, melyek szintén az idegrendszer támogatói. Ide sorolható a folsav is.

Az alvászavarok az ADHD mellékhatásai lehetnek. Míg a melatonin nem javítja ugyan az ADHD tüneteit, de segíthet az alvás szabályozásában, különösen a krónikus álmatlanságban szenvedőknél.

Forrás: https://www.healthline.com/health/adhd/supplements
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.