Miközben több internetes oldalon a bőrre juttatott „magnézium-olajok” hatásosságáról lehet olvasni, a bőrön keresztüli pótlás hatásossága tudományosan nem igazolt.

Szájon át szedve hatásosak a magnézium-sók

A magnézium különféle sói (pl. magnézium-citrát, -laktát, -orotát, -karbonát) tabletta, oldat, pezsgőtabletta és egyéb formákban vásárolhatók meg a gyógyszertárakban, drogériákban.

Egy ideje megjelentek – elsősorban az interneten – a spray vagy gél formájában, külsőleg alkalmazott, magnézium-sókat tartalmazó csodaszerek is. Vagyis, bővítik a kínálatot a bőrre fújandó, kenendő magnéziumos szerek, amik magas felszívódással, rövid időn belüli hatással kecsegtetnek. Valóban így van ez? Ezentúl nem szájon át, hanem bőrön keresztül érdemes pótolni a magnéziumot?

magnézium
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Bőrön keresztül nem szívódik fel a magnézium

A magnézium-olajat magáénak valló természetgyógyász, dr. Norman Shealy szerint a bőrön keresztül 4-6 hét alatt korrigálható a szervezet magnézium-hiánya, miközben ugyanez szájon át történő magnézium-bevitellel 4-12 hónapot vesz igénybe. Megjegyzendő azonban, hogy a megállapítás hátterében álló vizsgálatok eredményei nem fellelhetők.

Ellenben, számos olyan tudományos vizsgálat eredménye ismert, amik szerint a bőrön keresztüli magnézium-bevitel nem vezet eredményre.

Egészséges bőrű egyéneknél az ismételt magnézium-sós vízben való fürdés sem emeli a vérszérum magnézium-szintjét. További példaként hozható a Holt-tenger, ami vizének a magnézium-koncentrációja kiemelkedően magas. Hiába fürdenek azonban a reumatoid arthritis-es betegek a Holt-tengerben, a fürdést követően nem mutatható ki a szervezetükben a vérszérum magnézium-szint emelkedése.

Vagyis: jelenlegi tudományos ismereteink szerint a magnézium-ionok nem képesek átjutni a bőrön, a bőrön keresztül nem pótolható, nem vihető be a szervezetbe a magnézium.

Forrás: https://www.pharmazeutische-zeitung.de/index.php?id=66705
Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix

 

 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.