Napi egyszer érdemes szedni a magnéziumot? Szerves vagy szervetlen formát javasolt választani? Mivel nem tanácsos együtt szedni a magnéziumot?

Felnőtteknél a napi szükséges magnézium-bevitel 375 mg. Kiegyensúlyozott táplálkozással ennek a mennyiségnek az egésze, de legalábbis a jelentős része fedezhető. A fokozott izommunka (sport, fizikai munka), a gyakori stressz, a lábizomzat éjszakai pihenést is zavaró görcsei, a várandósság, néhány betegség és számos egyéb élethelyzet azonban szükségessé teheti a plusz magnézium-bevitelt.

magnézium étrend-kiegészítő
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Számos dologra érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy a szájon át bevett magnézium minél nagyobb hányada felszívódhasson a bélcsatornából, és a szervezetben kifejthesse a kedvező hatását.

  • A napi magnézium-adagot célszerű a nap folyamán egyenletesen elosztva, két-három részletben bevenni. Vagyis, eredményre vezetőbb lehet a hatás szempontjából egy-egy kisebb adag reggel, délben és este való bevétele, mint napi egyszeri nagy adag lenyelése.
  • Érdemes szerves formában alkalmazni a magnéziumot. A szerves sókból ugyanis a magnézium nagyobb hányada tud felszívódni és hasznosulni, mint a szervetlen sókból. A szerves sók közé tartozik például a magnézium-citrát és a magnézium-orotát, míg a magnézium-oxid szervetlen só.
  • Az alkohol gátolja a magnézium szervezetbeni felszívódását, és fokozza annak a kiürülését. Tehát, a magnézium szedésének ideje alatt nem javasolt az alkoholfogyasztás.
  • Ha valaki vas-tartalmú patikaszert is szed, célszerű azt a magnéziumhoz képest 2-3 óra időbeli eltéréssel bevenni, mivel a vas és a magnézium gátolja egymás felszívódását. Ugyanaz vonatkozik néhány szájon át szedett antibiotikumra (például doxiciklin és a nevükben „-floxacin”-ra végződő hatóanyagok) is.
Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix