Mivel a szervezetben nincsenek klasszikus magnéziumraktárak, minden nap gondoskodni kell a magnézium beviteléről.

Ha mindez a táplálékkal nem sikerül, akkor patikaszerekkel. A magnéziumos készítmények között azonban vannak különbségek.

Magas biohasznosulású magnéziumsók

Alapvető elvárás, hogy ha fogyasztunk egy patikaszert, akkor az hasson. A magnéziumpótló termékeknél sincs ez másként. A gyógyszertárak polcain – többek között - magnézium-citrát, -laktát, -orotát, -oxid, -karbonát formákban sorakoznak a készítmények.

A humán vizsgálatok igazolták azt, hogy a legnagyobb mértékű felszívódás, vagyis a bevitt magnéziumsó legnagyobb hányadának a szervezetbeni hasznosulása a szerves magnéziumsókkal érhető el.

A magnézium-laktát és a magnézium-citrát felszívódása és biohasznosíthatósága különösen magasnak mutatkozott a többi magnéziumsóval való összehasonlításban.

magnézium
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Mit nézzünk meg a termék dobozán?

Egyrészt, tudni kell, hogy a napi magnéziumszükséglet mekkora hányadát fedezi a készítmény egyetlen adagja. Megjegyzendő, hogy nem feltétlenül kell törekedni a 100 %-ra, hiszen a táplálkozással is jut be magnézium.

Másrészt, a mennyiségen kívül számít a sóforma, azaz érdemes jól hasznosuló, szerves magnéziumsó mellett letenni a voksot.

Forrás: Ranade VV, Somberg JC. Bioavailability and pharmacokinetics of magnesium after administration of magnesium salts to humans. Am J Ther. 2001;8:245-57.
Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mit érdemes enni a hőhullámok enyhítésére?

Óvatosan válassza meg az elfogyasztandó ételeket, hogy segítségükkel enyhítse a menopauza alatti hormonális ingadozásokat és hőhullámokat.