Mielőtt gyógyszerekhez folyamodnánk mentális, szorongásos problémáinkkal, érdemes kipróbálni a szelíd gyógymódokat.

Rohanó, felgyorsult világunkban szinte nincs olyan ember, akit ne érne valamilyen stressz, ami károsítja. A stressz, ugyanis lehet pozitív is, de az esetek nagy részében sajnos krónikus mértékben jelentkezik, vagyis napi rendszerességgel ér minket. Párkapcsolati problémák, anyagi- vagy munkahelyi nehézségek, nézeteltérések a családban vagy a baráti társaságban… mind rányomja a bélyegét a hangulatunkra, és aki érzékenyebb, érzelmesebb, az könnyen kerülhet olyan spirálba, ami szorongást, pánikrohamot, letargiát vagy akár depressziót okoz hosszú távon.

depresszio
Forrás: unsplash.com

A stressz okozó faktorokat ritkán tudjuk egyik napról a másikra kiiktatni életünkből, ezért amíg ezen dolgozunk, érdemes önmagunkon is munkálkodni. Az egyik legfontosabb és egyben a legnehezebb is a gondolkodásunk megreformálása, a hozzáállásunk megváltoztatása adott problémához. Emellett lényeges a testünk rendben tartása. A mozgás egészséges és hatással van a hangulatunkra, mivel serkenti a megfelelő hormonok termelődését. Végül ott vannak az alternatív megoldások, mint a relaxáció és meditációs gyakorlatok beiktatása a mindennapokban. Ez egyáltalán nem nehéz, ha rászánjuk magunkat, hiszen pl. kitűnő appok vannak, melyek napi 15-30 perces videókkal kalauzolnak végi minket.

Ha úgy érezzük, szeretnénk a természet patikáját is segítségül hívni, vannak gyógynövények, hatóanyagok és táplálékkiegészítők, melyek segíthetnek legyűrni a stresszt és kilábalni a depresszióból.

  • A gyógyteák közül hatásos az orbáncfű és a citromfű, melyek nappal is fogyaszthatóak. Esti megnyugtatásra pedig ezek kombinációját ihatjuk, kiegészítve valeriánával, komlótobozzal és levendulával.

  • A Rhodiola növény, vagyis rózsagyökér az elme igazi támogatója. A gyógynövény antidepresszáns hatást fejthet ki azáltal, hogy fokozza az idegsejtek kommunikációját és csökkenti a hipotalamusz-hipofízis-mellékvesekéreg (HPA) tengely túlműködését. Kitűnő stresszoldó.

  • A sáfrány egy élénk színű fűszer, amely tele van antioxidáns vegyületekkel, köztük a krocin és a krocetin karotinoidokkal. Érdekes módon a sáfrány ígéretesnek bizonyult a hangulatjavítás és depresszió természetes gyógymódjaként is.

  • A kutatások azt mutatják, hogy a depresszióban szenvedő embereknél nagyobb valószínűséggel alacsony vagy hiányos a D-vitamin. A betegségben szenvedőknek általában alacsonyabb a D-vitamin szintje, mint az átlag populációban, és a legalacsonyabb szinttel rendelkezőknél jelentkeznek a legjelentősebb depressziós tünetek. A D-vitamin ezen kívül a legjobb immunerősítők egyike, továbbá kell a csontoknak, fogaknak, mozgásrendszerünknek is. A D-vitamin mellett hatásos a B-vitamin csoport a mentális egészségünk előmozdítására, az ásványi anyagok közül pedig a cink és a magnézium a legszükségesebb.

  • A kreatint (nem összekeverendő a keratinnal!) elsősorban a testépítők ismerik, mert segíti az izmok növekedését. Azonban depressziónál is hatásosnak gondolják, mivel növeli az ember energiaszintjét és mentális teljesítőképességét.

Ne feledjük, a szorongás, depresszió, stressz kezelése egy összetett folyamat, ami több lépcsőből áll! Fontos törekedni az ok megszüntetésére, a gondolkodásunk, hozzáállásunk megváltoztatására és törekednünk kell az egészséges élet kialakítására.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/herbs-supplements-for-depression
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

A bakteriális vaginózis veszélyei a terhességben (x)

Babára, mamára is veszélyes lehet a bakteriális hüvelyfertőzés. A bőséges, halszagú folyással járó gyulladással mindenképpen keressünk fel szakorvost, és törekedjünk a meggyengült hüvelyflóránk helyreállítására.