Ha nagyon szigorú diétát tartunk, előfordulhat, hogy bizonyos vitaminokból és ásványi anyagokból hiányt szenvedünk.

A fogyókúra sosem könnyű, főleg ha az ember nem a megfelelő módszereket választja. Pedig a képlet egyszerű: ha kalóriadeficitbe kerül a szervezet, akkor elkezdi lebontani a saját raktárait, amit megtehet zsírból vagy izomszövetből. A kalóriadeficitet pedig mozgással és a megfelelő táplálkozással érhetjük el. Számtalan módszer, étrend létezik, meg kell találnia mindenkinek a számára leghatékonyabbat.

fogyas_vitamin
Forrás: unsplash.com

Arról azonban nem szabad megfeledkeznünk, hogy ez nem mehet az egészség rovására. Ha drasztikus diétába kezdünk, muszáj a szervezet rendelkezésére bocsátani a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, méghozzá étrend kiegészítéssel. Ráadásul ezek a hatóanyagok sokszor még támogatják is a fogyást, hiszen felgyorsíthatják az egyébként lassuló anyagcserénket.

A B-vitaminok nélkülözhetetlenek a teljes mértékben működő anyagcseréhez. A B-vitaminok fő feladata, hogy segítsék a szervezetet a szénhidrátok, fehérjék és zsírok lebontásában, valamint a táplálékban tárolt energia felhasználásában. Ráadásul védik és támogatják az idegrendszert, így a fogyókúra okozta stresszt is mérséklik.

A kutatók a normálisnál alacsonyabb szérum-D-vitamin-szintet észleltek elhízott emberekben. A D-vitamin pontos szerepe a fogyásban még nem tisztázott, de az biztos, hogy erősíti a diéta során gyengülő immunrendszert és javítja a kedélyállapotot is.

A vas szerepet játszik abban, hogy a szervezet energiát termeljen a tápanyagokból. A vas segít az oxigén szállításában a test összes sejtjéhez, beleértve az izmokat is. Ez pedig segít nekik a zsírégetésben, főleg, ha beiktattuk az említett mozgást, sportot.

A magnézium szükséges a szervezet energiatermeléséhez. Ez az ásványi anyag több mint 300 enzimrendszerben kofaktorként működik. Ezek a rendszerek felelősek a szervezetben zajló reakciók széles skálájáért, beleértve a vércukorszint szabályozását is, ami a fogyókúra fontos eleme.

A zöld tea polifenol és flavon tartalma erősíti az immunrendszert és serkenti az anyagcserét. Vízhajtó hatása is van, ezért fokozottan ügyelni kell a hidratálásra, ami egyébként is a méregtelenítés és a diéta nélkülözhetetlen része.

Forrás: https://www.healthline.com/health/food-nutrition/vitamins-to-boost-metabolism
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.