Sokaknak gondot okoz, hogy elengedjék a munkahelyi hajtás okozta stresszt, és otthon megnyugodva a családjukkal töltsenek minőségi időt.

Fejfájás, ingerlékenység, koncentrációs zavarok, alvási nehézségek, fénytelen bőr, töredező haj, emésztési problémák, a nemi vágy elvesztése…látszólag nincs kapcsolat ezek között, pedig sajnos a képlet sokszor egyszerű – a felhalmozódó, krónikus stressz okozza őket.

stressz_vitaminok
Forrás: unsplash.com

Manapság igen nehéz stresszmentesen élni, mert mindenben a tökéleteset hajszoljuk, meg akarunk felelni a munkahelyen, vagy épp hajtjuk a saját vállalkozásunkat, hogy megteremtsünk mindent a családunknak. Ha szeretnénk valódi, minőségi időt tölteni a saját életünkben, akkor a stressz faktorokat minimalizálni kell. Amíg rendet teszünk és fontossági sorrendet állítunk, addig vannak szerencsére olyan természetes táplálékkiegészítők, melyek segíthetnek elűzni a stresszt.

  • A gyógynövények között sok akad, amely megnyugtat, ellazít, illetve fogyaszthatjuk őket teaként vagy kapszula formában. A citromfű, orbáncfű, macskagyökér, komló és levendula például kiváló esti, stresszoldó tea.
  • Az adaptogén növények harmonizálják a bioritmusunkat, csökkentik a stresszt és az idegrendszerre gyakorolt káros hatásait. A gyűjtőnév onnan ered, hogy, ami adaptogén, az a túlműködéseket csökkenti, míg az alulműködő dolgokat serkenti. Ilyen különleges növényi szer az Ashwagandha, a Kava cserje, vagy a Rhodiola (aranygyökér, rózsagyökér) is.
  • A glicinről ismert, hogy nyugtató hatású, és hasznos lehet alvási és fókuszálási problémák esetén. A glicin egy aminosav, amit a testünk a fehérjék létrehozására használ fel. Tanulmányok szerint a glicin növelheti a test stresszel szembeni ellenálló képességét azáltal, hogy ösztönzi a jó éjszakai pihenést az agyra gyakorolt ​​nyugtató hatása és a testhőmérsékletének csökkentése révén.
  • Szintén kiváló az alvásproblémákra a melatonin, amely egy természetes módon is termelődő hormon a szervezetben. A melatoninnak ráadásul a kutatások szerint sejtfiatalító hatása is van. Egy tabletta lefekvés előtt garantálhatja a kellemes éjszakai pihenést.
  • A B-vitaminoknak általános idegrendszer erősítő hatása van, és mivel egymással szinergiában vannak (erősítik egymás hatását), így érdemes B-komplexet szedni, ha stresszesek vagyunk.

Az étrend-kiegészítők persze nem csodaszerek. Segítenek, de az egyensúlyt magunknak kell megtalálni, és tudatosan kizárni a lehető legtöbb stressz tényezőt.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/vitamins-for-stress#Melatonin
Borítókép forrása: unsplash.com