A cinkből kevés kell, mégis elengedhetetlen a szervezet számára, főleg, hogy az egész testünk működésében nagy szerepe van.

Számos olyan folyamathoz járul hozzá, amelyek kulcsfontosságúak a hosszútávú egészségünk megőrzésében, ezért a megfelelő táplálkozással vagy étrend-kiegészítőkkel mindenképp vigyük be az orvosok által előírt mennyiséget. Rendszeres szedése, ugyanis a következő dolgokra van jótékony hatással:

Erősebb immunrendszer

Járvány ide vagy oda a cink mindig is fontos nyomelem volt, amelynek központi szerepe van az immunrendszer erősítésében, illetve a betegségekkel szembeni harcban.

Regenerálja a bőrt

Számos bőrproblémára jelent megoldást. Többek között az acne, a zsíros bőr, de a sebek gyógyulási folyamatát is felgyorsítja.

Élesebb látás

Az évek múlásával a szemünk is egyre gyengébb lesz, ezért fontos, hogy belsőleg is erősítsük és megelőzzük az idő előtti romlását.

Segíti a termékenységet

Fontos szerepe van a hormonszint egyensúlyának fenntartásában, valamint a petesejtek és a spermiumok egészségének és minőségének megőrzésében.

Étrend-kiegészítő helyett

Aki étrend-kiegészítő helyett ételekből szeretné a megfelelő mennyiséget – pontosabban napi 25-50 mg – a szervezetébe juttatni, annak elsősorban hüvelyes zöldségeket, babot, lencsét, zöldborsót, bulgurt, csicseriborsót és tökmagot érdemes ennie.

A következő időszakban fontos, hogy a C- és D-vitamin mellett ennek a szedését is beiktassuk a mindennapjainkba. Hiánya, ugyanis csökkenti a vírussal szembeni ellenálló képességet, a bőr szárazabb lesz, valamint a haj és a körmök egészségére is kihatással lesz.

Borítókép forrása: Pexels