Sokan elfelejtik, hogy a bőrápolás nemcsak a krémekről és a méregdrága arckezelésekről szól, hanem a belsőnk táplálásáról is.

A mai feldolgozott élelmiszerek, ugyanis borzasztó mennyiségben tartalmaznak nátriumot, cukrot és transzzsírt, amelyek táptalajt adhatnak a szervezet gyulladásos tüneteinek, a pattanásoknak és sajnos az öregedés látható jeleinek is. Ezek az ételek és italok közvetlenül befolyásolják a bőrünk állapotát, sőt mi több a sejtek minőségét, fejlődését és regenerálódását is.

Cukor

A finomított cukornál talán nincs is nagyobb bőrgyilkos. Bár alapvetően kevés cukorra van szüksége a szervezetünknek, mégis nehéz megálljt parancsolni, hogy ne tömjük a tizedik fánkot is magunkba. Az élvezetnek azonban nagy ára van, ugyanis mértéktelen fogyasztásával kevésbé lesz ellenálló a bőrünk a gyulladásokkal szemben, a bőrsejtek gyorsabban öregednek és regenerálódni is nehezebben fognak tudni.

Alkohol

A sok alkohol visszafordíthatatlan folyamatokat tud elindítani (már, ami az arcbőrt illeti), hiszen fogyasztása a májat terheli – amely az anyagcsere folyamataiban játszik fontos szerepet. Akik rendszeresen isznak szeszes italokat, azoknak az esetek nagy százalékában tágabbak a pórusai, arcbőrük pedig zsírosabb és kipirosodásra hajlamosabb.

Koffein

Sokan egy finom kávéval indítják a napot, ami még nem is lenne baj, de ha túlzásba visszük a fogyasztását könnyen kiszáríthatjuk vele a bőrünket. Ennek egyik oka, hogy a koffein elvonja a kollagént, valamint intenzív vízhajtó hatása is van, amely miatt könnyebben alakulnak ki a ráncok. Próbáljunk naponta maximum két pohár kávét inni, a nap többi részében pedig 2-3 liter vizet.

Állati zsírok

Már a nevében is benne van, hogy, akik sok olyan élelmiszert vesznek magukhoz naponta, - amelynek egyik fő összetevője az állati zsiradék - azoknak zsírosabb, problémásabb arcbőrük lesz. Főleg, ha nagyüzemekben tenyésztett állatok húsát fogyasztják, hiszen az ilyen helyen szaporított marhák, sertések és baromfik hormonokkal és gyógyszerekkel vannak kezelve. Érdemes átállni a húsmentes étkezésre, vagy csak nagyon ritkán fogyasszunk húst – azt is lehetőleg őstermelőtől vásároljuk meg.

Borítókép forrása: pexels