A fejfájás megkeserítheti napjainkat. Hajlamosak vagyunk egyből fájdalomcsillapítóért nyúlni, ha elkezdődik a fájdalom, pedig bizonyos ételek segítségével is csökkenthető.

Víz

Bár nem étel, de fontos, mert a szervezet dehidratáltsága sok bajt okozhat - ezek egyike a fejfájás. Törekedjünk naponta legalább két liter víz elfogyasztására, hiszen csak jót tehetünk vele magunknak.

Alacsony nátriumtartalmú ételek

A só kivonja a vizet a szervezetből, így ha túl sok sósat eszünk, a kevesebb folyadék marad a testünkben. Ezért kerüljük feldolgozott élelmiszereket és a gyorséttermi ételeket.

Zöldleveles növények

Kelkáposzta, spenót, avokádó és társai - sok cikkünkben írtunk a hasznosságukról, és most sem felejtjük ki őket, hiszen a bennük található folsav szerepet játszik a fejfájások okainak visszaszorításában.

kelkáposzta
Forrás: unsplash.com

Mandula

Kutatások szerint a migrénes rohamokban szenvedő embereknek általában alacsony a magnéziumszintjük, ezért érdemes mandulafogyasztással növelni azt. 

Tej

A magnéziumhoz hasonlóan a másik két csontépítő ásványi anyag, a D-vitamin és a kalcium is nagy szerepet játszik a fejfájás megelőzésében. Ezeket pedig a legkönnyebben a tejtermékekből, szójából, tojásból és narancsléből vehetjük magunkhoz.

Kávé

A kis adagnyi, körülbelül 100 milligramnyi koffein jobban segíthet megszüntetni a fejfájást, mint egyes gyógyszerek.

Borítókép forrása: unsplash.com