Egészségi problémák is állhatnak mögötte, de a fejfájás legtöbbször a stressz, a dehidratáltság vagy a túlzott munka következménye.

Nem mindig az a megoldás, hogy beveszünk egy fejfájáscsillapítót, ha ránk tör a fájdalom. Megmutatunk kilenc olyan tippet, amelyek segíthetnek enyhíteni a tüneteket.

Masszázsterápia

Bár luxusnak tűnik, a masszázsnak jelentős gyógyászati értéke van. A fejfájás néha a felsőtestünkből sugárzik ki, például a rossz tartásból következő izomfájdalmak miatt. A masszázsterápia képes lehet enyhíteni a krónikus fájdalmat, emellett az izmok feszültségét is csökkentheti. Szánjunk rá időt és tanulmányozzuk a különböző masszázsformákat, és szerezzünk ajánlásokat a közelünkben található masszőrökről, így választva ki azt a szakembert, aki a legjobb megoldást nyújta majd.

Hideg-meleg váltogatása

Az izomfeszülésből fakadó fejfájást a hideg és/vagy meleg borogatás enyhítheti. A hideg részhez tegyünk egy műanyag zacskóba jeget, takarjuk be egy vékony ruhával, hogy nehogy megsértsük a bőrünket. Helyezzük a tasakot a homlokunkra vagy az orcánkra, oda, ahol a legnagyobb fájdalomforrást észleljük. A meleg részhez vehetünk melegítőpárnát a drogériából vagy készíthetünk saját magunk is. Utóbbihoz egy kisebb párnahuzatot vagy szövetdarabot töltsünk meg háromnegyed részig rizzsel és varrjuk össze a nyitott végét. Ezután tegyük be a mikróba egy percre, és kivéve helyezzük a nyakunkra vagy a homlokunkra.

Aromaterápia

Az aromaterápia lényege, hogy különböző illatok pozitív módon, sőt, akár gyógyító erővel hatnak az agyunkra. Néhány illat nyugtatóan hat a fejfájással küzdőkre is – ilyen a borsmenta-, az eukaliptusz- és a levendulaolaj.

Akupunktúra

Az akupuktúra során vékony tűket helyeznek a test egyes területeire az energiaáramlás elősegítésére. Ez a módszer a szervezetünk természetes fájdalomcsillapító vegyületeit hivatott stimulálni, és kutatások bizonyítják, hogy működik a fejfájáscsökkentéssel kapcsolatban is.

Légzőgyakorlatok

A tenziós fejfájás sok esetben enyhíthető bizonyos légzőgyakorlatokkal, amik által könnyebbé válik a koncentráció és ellazíthatjuk az izmainkat. Keressünk egy csendes, kényelmes helyet az otthonunkban, ahol nem zavarhatnak és kezdjünk el lassan, ritmusosan lélegezni, öt másodpercig beszívni a levegőt, majd ugyanennyi ideig kifújni. Ahogy relaxálunk, az izmok feszessége csökkenni kezd.

víz
Forrás: pexels.com

Hidraltáltság

A nem elegendő vízfogyasztás is hozzájárulhat a fejfájáshoz, de szerencsére könnyen elkerülhető. Azonban vannak olyan folyadékok is, amiket nem javasolt fogyasztani ilyen esetben – például koffeines italok, alkohol.

Alvás

Rengeteg egészségi problémához vezet az alváshiány, és a nem megfelelő időben és módon történő alvás, ezért ezekre a pontokra érdemes odafigyelni:

  • Ugyanakkor feküdjünk le és keljünk fel
  • Egy órával a lefekvés előtt már ne dohányozzunk, ne együnk cukrot, ne igyunk kávét és alkoholt
  • Valamilyen pihentető tevékenységet végezzünk lefekvés előtt – telefonozás és tévézés helyett inkább olvassunk

„Fejfájás diéta”

Egyes ételek gerjeszthetik a fejfájást, mások csökkenteni képesek azt – nézzük utána, hogy mit ehetünk, és mit nem!

Kortyolgassunk nyugtató teát

A gőzölgő gyógynövénytea melege nyugtató hatással bír, különösen esténként. Ugyanez a nyugtató hatás a fejfájásra is pozitívan hat, plusz ott van még a teában található gyógynövény is – ezek fogyasztása előtt azonban konzultáljunk orvossal, ha van egyéb egészségi problémánk.

Forrás: https://www.healthline.com/health/headache-hacks
Borítókép forrása: unsplash.com