Néha egy kis napsütés a legjobb gyógyszer. Ez azért is jó, mert a napfény hatására fellendülő hormon fontos szerepet játszik a nők egészségének megőrzésében.

Régóta ismerjük a D-vitamin fontos szerepét a csontok egészségében. Újabban azonban a D-vitamin hiányát összefüggésbe hozták azzal, hogy potenciális szerepet játszik számos krónikus betegségben, beleértve a szívbetegségeket, a daganatos megbetegedéseket, a gyulladásokat és autoimmun betegségeket.

Miért fontos a D-vitamin?

Az ezen a területen végzett kutatások azt találták, hogy az alacsony D-vitamin-vérszinttel rendelkező emberek esetében nagyobb a szívroham, a szívelégtelenség, az agyvérzés, a cukorbetegség vagy a magas vérnyomás kockázata az élet későbbi szakaszaiban. Terhes nőknél az alacsony D-vitaminszint összefügg a preeklampsziával (a terhesség 20. hete és a szülést követő első hét vége között jelentkező magas vérnyomás, amellyel együtt a vizeletben fehérjeürítés vagy folyadékvisszatartás tapasztalható), a terhességi cukorbetegséggel és a terhesség egyéb káros hatásával.

Mi a kapcsolat a D-vitamin és a szív egészsége között?

Ez nem teljesen világos. Ismert, hogy az alacsony D-vitaminszint a szívbetegségek kockázati tényezője, de jelenleg nem tudjuk, hogy az D-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítők szedésével megakadályozható-e a szívroham kialakulása.

D-vitamin női egészség
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Javasolt-e a D-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítők szedése?

Ha a vérben alacsony a D-vitamin szintje, a kezelőorvos javasolhatja az étrend-kiegészítő formájában történő pótlását. Sok nő már együtt szedi a kalciumot és D-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítőket a csontok egészsége érdekében, mivel a D-vitamin elősegítheti a kalcium felszívódását, és együttesen alkalmazva működnek a legjobban.

Hogyan tudják a nők természetes módon fenntartani az egészséges D-vitamin szintet?

Rendszeresen végezzenek testmozgást bent és a szabadban az egészséges testsúly fenntartása érdekében (mivel az elhízás az alacsony D-vitaminszinttel is összefügg), naponta 10-15 percig élvezzék a napsütést és egyenek D-vitaminban gazdag ételeket (például zsíros halak, alacsony zsírtartalmú tejtermékek).

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix