Ha egy kis szünetet tart a technológiában, nemcsak időt szabadít fel, hanem valódi mentális egészségi előnyökhöz is juthat. Ismerje meg ennek legjobb módjait.

A becslések szerint az emberek átlagosan négy órát töltenek tévénézéssel, és körülbelül hét és fél órát a digitális eszközök használatával. Nem meglepő tehát, hogy a képernyő előtt eltöltött idő sok ember számára stresszt okoz.

A megoldás egy digitális méregtelenítés lehet, amely enyhítheti az elektronikus eszközökhöz való állandó kapcsolódás okozta nyomást. A kutatások kimutatták, hogy a digitális detoxikáció még az alvást, a kapcsolatokat és a hangulatot is javíthatja.

Mi az a digitális méregtelenítés?

A digitális méregtelenítés meghatározása az, hogy néhány naptól több hónapig szünetet tart az elektronikus eszközök vagy bizonyos médiumok használatában. Amit az emberek elkerülnek a digitális méregtelenítés során, a következők lehetnek:

  • e-mailek rendszeres ellenőrzése
  • videojátékokkal való játszás
  • a közösségi média figyelemmel kísérése
  • üzenetek küldése
  • hírek vagy egyéb tévéműsorok nézése.
digitális méregtelenítés
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

A digitális méregtelenítés legnépszerűbb formája a közösségi média szüneteltetése. A közösségi média számos előnyös módon összeköt bennünket másokkal, ugyanakkor egészségtelen hatással is lehet az emberekre. A negatív közösségi média élmények szorongást és depressziót válthatnak ki, és befolyásolhatják az önbecsülést. Ebbe beletartozhatnak az alábbiak:

  • dühösség a közzétett tartalom miatt.
  • online verbális zaklatás
  • félelem a lemaradástól
  • az elszigeteltség érzése
  • másokkal való összehasonlítások.

A digitális detoxikáció előnyei

A digitális méregtelenítés nagyszerű módja annak, hogy megtudja, hogy a technológia visszatartja-e abban, hogy a legjobb életet élje. A detoxikáció eredménye messzemenő lehet, a munka eredményességének növelésétől a családdal és a barátokkal való kapcsolat elmélyítéséig. Egyéb előnyök:

  • élesebb fókusz - az agy sokkal jobban tud koncentrálni a feladatokra
  • kevesebb stressz
  • jobb társadalmi kapcsolatok
  • több énidő.

A digitális méregtelenítés tehát azt jelenti, hogy kézben tartja, hogyan tölti az idejét, és mire fordítja a figyelmét. Segít ráébredni, hogy mi az, amiből többet vagy kevesebbet akar, így felhagyhat a nem hasznos szokásokkal, és értelmesebbeket alakíthat ki.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mi is az a Flurona?

Amikor a pandémia elkezdődött, a szakemberek azt mondták, hogy a COVID-19 olyan, mint az influenza. De mi a jelenlegi helyzet?