A mozgásban gazdag életmód és a káros szenvedélyek kerülése mellett az étrendünk is hatással van a szívünk és ereink állapotára.

Azt mindenki tudja, hogy a rostban és a vitaminokban gazdag étkezéssel számtalan egészségi, tehát a szív- és érrendszert érintő problémát is megelőzhetünk. Nem mindegy azonban, honnan nyerjük ezeket a tápanyagokat, így mostani cikkünkben a paradicsomról és annak hatásairól lesz szó.

A paradicsom kevés kalóriát tartalmaz, és sok benne

  • a likopin
  • a folsav
  • a kálium
  • az A-, B-, C- és E-vitamin

Ha egészséges étolajjal készítjük el, akkor a likopint még könnyebb lesz feldolgoznia a szervezetünknek, így a házi készítésű szószból sem veszik el ez az értékes tápanyag.

Likopin

Ez az anyag felelős a paradicsom piros színéért, mivel a karotinok közé tartozik. Ezenkívül egy erős antioxidáns, ami segít a sejtek egészségének megőrzésében. Egyes kutatások szerint a likopin segít az LDL vagyis a "rossz" koleszterin szintjének alacsonyan tartásában. Véralvadásgátló hatása is van, ami a stroke kockázatát csökkenti

Kálium

A kálium azok közé az ásványi anyagok közé tartozik, melyek csökkentik a vérnyomást olyan módon, hogy kivonnak némi nátriumot a szervezetből és rugalmassá teszik az erek falait.

Hogyan építsd be az étrendedbe a paradicsomot?

  • fogyassz alacsony nátriumtartalmú paradicsomlevet
  • nassolj cseresznyeparadicsomot
  • keverd őket felkockázva a kedvenc szószodba
  • tegyél belőle a szendvicseidbe is
  • válogass a különböző fajtájú paradicsomok között, amikor salátákra kerül a sor
Forrás: https://share.upmc.com/2016/04/tomatoes-heart-health/?vwo=header_redesign
Borítókép forrása: unsplash.com