A hangos horkolás összefüggésbe hozható az obstruktív alvási apnoéval, de annak is frusztráló lehet, akinek egész éjszaka hallgatnia kell.

Fontos belátni, hogy a horkolás több lehet, mint egy bosszantó „zaj”, súlyos egészségi állapotot jelezhet. Az obstruktív alvási apnoéval hozható összefüggésbe, ami komoly probléma, és amelyet kezelni kell.

Mik az egészségi kockázatok?

Az obstruktív alvási apnoe szindróma súlyos rendellenesség - gyakori éjszakai légzéskimaradásokkal jár a légutak elzáródása miatt, amely komoly egészségi kockázatot jelenthet. Ha nem kezelik, az alvási apnoe növelheti a stroke, a magas vérnyomás és a szívbetegségek kockázatát.

Ha a légzése gyakran lelassul vagy leáll alvás közben, hosszú távú változások léphetnek fel, amelyek szív-, keringési- és agyműködési problémákkal járnak. A horkolás alvászavarokat is okozhat. Ezek a zavarok megakadályozhatják az agyat abban, hogy belépjen a helyreállító REM alvási szakaszba, ami hangulati, memória- és koncentrációs problémákhoz vezethet.

horkolás
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Hogyan enyhíthető a horkolás?

Általánosságban elmondható, hogy a horkolás akkor fordul elő, amikor a szájpadlás hátsó része, az úgynevezett lágy szájpad, megremeg és „megüti” a torok hátsó részét.

A túlsúly, az orrdugulás, a szájon át történő légzés alvás közben, és bármiféle nyugtató hatású szer (például alkohol, bizonyos gyógyszerek) használata a lefekvés előtt növelheti a horkolás esélyét. A férfiak is hajlamosabbak a horkolásra.

A horkolás kockázatának csökkentése érdekében próbálja meg az alábbiakat:

  • kerülje az alkohol fogyasztását és a nyugtató gyógyszerek szedését lefekvés előtt
  • emelje fel az ágy végét és a párnákat úgy, hogy a feje magasabban legyen
  • aludjon az oldalán.

Ha egyedül él, és nem tudja, hogy horkol-e vagy sem, használja okostelefonját az éjszakai „zajok” rögzítéséhez. Ez segíthet orvosának az alvási apnoe diagnosztizálásában.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix

 

 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.