Elképesztő mértékben károsítják az egészséget a cukormentes üdítők.

Bár kalóriát valóban nem tartalmaznak a zero és light üdítők, mégis kifejezetten károsak. Nem csak a cukortartalom lehet felelős a hízásért, sőt, a függőség kialakulásáért sem, ezért jó tudni, hogy bizony a cukormentes változatok sem ártalmatlanok.

Mivel energiát nem tartalmaznak, sokan diétabarátnak ítélik meg a cukormentes italokat, a bennük található édesítőszerek azonban épp olyan hatással vannak az inzulintermelésre, mintha sima cukrot fogyasztanánk. Ingadozó inzulinszinttel pedig nem csak, hogy esélyt adunk magunknak inzulinrezisztenciára, de az agyunkat is átverjük, ugyanis az agy megkapja az édes ízt, de cukor már nem társul hozzá, épp ezért szénhidrátokat fog kívánni a testünk. Az agy rákészül arra, hogy cukrot kell feldolgoznia, így inzulinválasz alakul ki. Gyakori az a hiba, hogy tényleg szénhidrátban gazdag, hizlaló ételekhez nyúlunk az inzulinválasz kialakulása után. Az aszpartám, a szacharin, a szukralóz és a ciklamát is népszerű, mégis veszélyes édesítők, ugyanis mindegyik édesség és más szénhidrátok utáni sóvárgást okoz, illetve közvetlenül vagy közvetetten hízáshoz vezetnek.

üdítő
Forrás: pexels.com

Az aggyal máshogy is játszik a diétás kóla vagy más light üdítő: egyre gyakrabban fogjuk megkívánni az ízét, majd hamarosan azon kaphatjuk magunkat, hogy napi rendszerességgel isszuk, ezt pedig már függőségnek nevezhetjük. A leszokás sem egyszerű, drasztikusan érdemes magunkat a light üdítő nélküli élethez hozzászoktatni, és csak akkortól kezdve iktassunk be havi 1-2 pohárral belőle, ha már tudjuk, ellen tudunk állni a kísértésnek, hogy többször is igyunk belőle.

Borítókép forrása: pexels.com