A japán Hirosima Egyetem pszichológusai tanulmányt készítettek a kawaii viselkedésre gyakorolt hatásáról, amely érdekes eredményeket mutatott: produktívabb a munkavégzésünk, ha időnként szánunk némi munkaidőt az aranyos állatfotók nézegetésére.
Ebben a tanulmányban három kísérletet végeztek annak megvizsgálására, hogy az aranyos képek megtekintése milyen hatással van a későbbi feladatok teljesítésére. Az első kísérletben az egyetemi hallgatók figyelmet igénylő, finom motoros ügyességi feladatokat hajtottak végre csecsemők vagy felnőtt állatok képeinek megtekintése előtt és után. Az eredmények szerint az aranyos képek arra késztették a résztvevőket, hogy nagyobb odafigyeléssel teljesítsék a feladatokat. A második és a harmadik kísérlet célja annak kiderítése volt, hogy a cuki képek javítják-e a koncentrációt és a részletekre való figyelmet. Kiderült, hogy valóban így van, mivel a résztvevők észrevehetően jobban teljesítettek a fotók nézegetését követően.
A tanulmány főbb megállapításai
Az állatok „szívmelengető” képei pozitív érzéseket kelthetnek bennünk, mosolyt csalhatnak az arcunkra, felvidíthatnak minket, előhozhatják szülői ösztönünket, sőt motiválhatnak arra, hogy vigyázzunk valakire, aki még igényli a védelmet és a gondoskodást. Sőt, a cuki képek valóban befolyásolják azon képességeinket és viselkedésünket, amelyek a munka során produktívabbá tesznek bennünket. Az is kiderült, hogy a felnőtt állatok képeinek nézegetése nem olyan hatékony, a kölyökkutyákat és cicákat aranyosabbnak tartjuk.
Következésképpen, az eredmények azt sugallják, hogy mivel a cuki fotók körültekintőbb viselkedésre késztetnek minket, az irodai munkavégzés során erre a tevékenységre is szánjuk időt.