Gondolhatnánk, hogy a stressz mindkét nemet egyformán érinti, de ez nem így van.

Nem abban van különbség, hogy milyen jellegű stressz éri a férfiakat és a nőket, hanem abban, hogyan reagálnak minderre. Bizonyos tényezőkre a férfiak érzékenyebben reagálnak, mint a nők, pedig utóbbiakat gondolnánk érzelmileg jobban bevonódónak. A megfigyelések alapján a munkahelyi stresszt például a férfiak viselik rosszabbul, nem beszélik ki, ezáltal szorongóbbak lesznek, aminek akár stressz-impotencia is lehet a következménye.

stressz hatása a férfiakra
Forrás: unsplash.com

Sajnos a stressz komoly problémákat is okozhat az erősebbik nemnél, ezért javasolt a számukra az évente legalább egyszeri menedzser-szűrés, amellyel kiszűrhetők a stressz okozta betegségek (például daganatos megbetegedések, cukorbetegség, elhízás, merevedési zavarok, meddőség, gyomorfekély, reflux, krónikus gyulladások, mozgásszervi betegségek).

A stressz csökkentése elsődleges, ha meg szeretnénk előzni a felsorolt problémákat. Ez azonban komoly és következetes munkát igényel, néha kemény döntéseket kell meghozni, és előfordulhat, hogy mentálhigiénés szakember bevonása szükséges.

A krónikus stressz tünetei férfiaknál:

  • Elhízás vagy alultápláltság

  • Alvási nehézségek, álmatlanság, rémálmok

  • Pánikroham, szorongás

  • Depresszió, kényszeres cselekvések

  • Fáradtság, koncentrációs nehézségek

  • Emésztési panaszok (székrekedés, hasmenés, hányinger)

  • Szapora pulzus, szívtáji fájdalom 

  • Ingerlékenység, düh, nyugtalanság

  • Libidócsökkenés

  • Káros szenvedélyek, pótcselekvések.

A fenti tünetek előfordulása esetén érdemes fontolóra venni az életmódváltást!

Forrás: https://www.healthline.com/health/stress-symptoms-in-men
Borítókép forrása: unsplash.com