A túl sok stresszhormon és az állandó feszült állapot nemcsak fizikai jelek formájában üzen, hanem komoly mentális tüneteket is okozhat, amikre jobb odafigyelni, hogy ne legyen nagyobb baj.

A stressz érzelmi tüneteinek csökkentése az életében a stresszforrások csökkentésével kezdődik. Az amerikai stresszkutató intézet szerint sokféle stresszcsökkentő technika létezik, fontos azonban mindenkinek személyre szabottan megtalálni azokat, amelyek működnek.

kronikus_stressz_erzelmi_jelei
Forrás: unsplash.com

Jó orvosság lehet stressz ellen:

  • Az olyan fizikai tevékenységek, mint a futás, kocogás és aerobik, nagyszerű módja a stressz és a feszültség fizikai oldásának.

  • Az olyan pihentető fizikai tevékenységek, mint a jóga, body art vagy a tai chi, segíthetnek megdolgoztatni a testet, miközben ellazítják az elmét.

  • A mindfulness technikák, mint például a meditációk, relaxációk, erősíthetik a stresszre adott érzelmi válaszainkat.

  • A stressz csökkentése életünk különböző, apróbb területein, csökkenthetik a krónikus stresszhatásoknak való kitettségünket.

  • Keressünk megnyugtató hobbit, alkotói tevékenységet, amikbe pozitívan belefeledkezhetünk!

A stressz testi tünetei sokszor nyilvánvalóak. Ilyenkor lebetegszünk, hajlamosabbak vagyunk megfázni, fájnak az ízületeink, esetleg begyullad a fogunk, hiszen az immunrendszerünk meggyengül a stressz hatására. A krónikus stressz és a hatására mindig magas kortizol vagy adrenalin miatt szívdobogásunk lehet, feszültek vagyunk, jelentkezhet hajhullás, bőrekcéma, álmatlanság. Vannak azonban mentális tünetek is, amelyek bizony összefüggésben állnak a stresszel, még ha elsőre nem is feltételeznénk.

A stressz 7 érzelmi formája megnehezíti a mindennapokat, a társas kapcsolatainkat, de még a munkánkra is hatással lehet.

  • depresszió, szorongás, letargia

  • ingerlékenység, agresszió, türelmetlenség

  • alacsony libidó, romló szexuális vágy

  • koncentráció- és memóriazavar

  • kényszeres viselkedések

  • addikciók kialakulása

  • hangulatingadozások

Ezekre a figyelmeztető jelekre figyeljünk, és ha pluszban testi tüneteink is vannak, akkor a magunk érdekében is a hosszú távú egészségmegtartás reményében haladéktalanul változtassunk az életünkön!

Forrás: https://www.healthline.com/health/emotional-symptoms-of-stress
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.