Azt gondolhatnánk, hogy a stressz egyenlő az idegeskedéssel, magas vérnyomással. Pedig a stressznek ennél jóval különbözőbb tünetei is lehetnek.

A tartós stressz mindenkiben beindít bizonyos biokémiai folyamatokat, sejt szinten rombolja a szervezetet. Ez megmutatkozhat a bőr romló állapotában, álmatlanságban, gyulladásos folyamatokban, emésztési zavarokban, mozgásszervi fájdalmakban, autoimmun betegségekben, vagy akár lassan kialakuló és épp ezért veszélyes daganatos elváltozásokban (lehet jóindulatú is).

stressz hatásai
Forrás: unsplash.com

A stressz miatt a szív, az izmok, az emésztőrendszer az ún. szimpatikus idegi hatások, a folyamatosan termelődő kortizol és adrenalin hatására nem tud visszaállni a nyugalmi periódusába.

A stressz olyan betegségek, tünetek formájában jelentkezik a leggyakrabban, mint a magasvérnyomás betegség, a szapora pulzus, a pánik roham vagy a pánikbetegség, a memóriazavar, a depresszió, az alvási nehézségek, a szívbántalmak, az elhízottság és az autoimmun folyamatok.

A stressz kezelése csakis belső gyakorlattal, következetesen és nagy akarattal lehet eredményes. Ehhez alapvető, hogy szabályozzuk a pihenőidőnket. Feküdjünk le korán, lefekvés előtt 1 órával már ne nézzünk semmilyen monitort, ha szükséges, igyunk egy nyugtató gyógyteát. Komolyabb stressz, stresszbetegségek kialakulása esetén egyrészt szakembert kell keresni, aki a lelkünkkel foglalkozik, másrészt az étkezést és az életmódot is meg kell változtatni!

Forrás: https://www.healthline.com/health/what-is-stress-related-illness?fbclid=IwAR3mqeDD3sQ2bSiz_YW66ac0wdo7V-pkxz-_ssLBkw1MI4wXpwGKiG0d6qw
Borítókép forrása: unsplash.com