Nem kell egyből gyógyszerekhez nyúlni, ha egy stresszes időszak miatt rosszabbul alszunk.

Sokan egyből gyógyszerekhez nyúlnak, ha már hosszabb ideje képtelenek este elaludni, de erre csak igazán súlyos esetben lehet szükség, hiszen természetes anyagokkal is segíthetünk ellazulni és aludni. Ha forgolódunk az ágyban, vagy szinte percenként felébredünk alvás közben, felborult az alvási ciklusunk, és ideje, hogy rendbetegyük. Ehhez elég lehet néhány természetes feszültségoldó.

Melatonin

A melatonin egy alvást segítő hormon, amit tabletta formájában bevehetünk alvás előtt néhány órával. Kúraszerűen 1-2 hétig szedve tökéletesen helyrehozza a kibillent alvási rutint. Teljesen természetes, a test is termeli alap esetben ezt az anyagot, ettől az anyagtól leszünk álmosak. Alvás előtt szedjük, mert napközben is álmosíthat.

Magnézium

A magnézium nem csak az izomgörcsök oldásában játszik fontos szerepet, amellett, hogy izomlazító, az alvást is segíti, és a stressz kezelésében is hatékony. Ehetünk magas magnézium tartalmú ételeket nap közben, mint például a banán, de esténként érdemes egy-egy magnézium tablettát is elfogyasztani.

CBD-olaj

A kenderből készült olaj az idegeket remekül megnyugtatja, és segít a feszültség érzetetcsökkenteni, ha rendszeresen alkalmazzuk. Relaxáláshoz vagy alváshoz csepp formájában vegyük be, használjuk minden nap, és érezni fogjuk a pihenés minőségének javulását.

alvás
Forrás: pexels.com

Fehérje tartalmú ételek

Igyekezzünk átállni a magas fehérje tartalmú étrendre, ha egész nap nem is sikerül, esténként azért mindenképp a fehérjében gazdag fogásokat válasszuk, ugyanis ezek elősegítik az alvást. A magas glikémiás indexű, azaz szénhidrátban gazdag, zsíros vagy cukros ételek felpörgetnek, így nehezebb a pihenés, de fehérjében gazdag vacsora inkább megnyugtat, és a gyomrot sem irritálja.

Borítókép forrása: pexels.com