A rendszeres nyújtásnak számos előnye van. A nyújtás nem csak a rugalmasság növelésében segíthet, ami az erőnlét fontos tényezője, hanem javíthatja a testtartást, csökkentheti a stresszt és a test bizonyos fájdalmait is...

1. Növeli a testünk rugalmasságát

A rendszeres nyújtás növelheti a rugalmasságot, ami alapvető fontosságú a megfelelő egészségi állapota szempontjából. A jobb rugalmasság nemcsak a mindennapi tevékenységek könnyű elvégzésében segíthet, hanem késleltetheti az idősödéssel járó mozgáskorlátozottságot is.

nyujtas_hatasa
Forrás: unsplash.com

2. Növeli a mozgási tartományt

A rendszeres és megfelelő nyújtás nagyobb mozgásszabadságot biztosít. Egy tanulmány megállapította, hogy a statikus és a dinamikus nyújtás egyaránt hatékony a mozgástartomány növelésében.

3. Javítja a fizikai tevékenységek teljesítményét

Kimutatták, hogy a fizikai tevékenységek előtti dinamikus nyújtás segít felkészíteni az izmokat. Ez pedig hozzájárul minden olyan dologhoz, cselekedethez, amelyhez fizikai erőnlétre van szükségünk.

4. Növeli az izmok véráramlását

A rendszeres nyújtás javíthatja a keringést. A jobb keringés fokozza az izmok véráramlását, ami lerövidítheti a sérülések felépülési idejét és csökkentheti az izomfájdalmat.

5. Javítja a testtartást

Az izmok egyensúlyhiánya gyakori, ez pedig rossz testtartáshoz is vezethet. Egy tanulmány megállapította, hogy bizonyos izomcsoportok megerősítésének és nyújtásának kombinációja csökkentheti a mozgásszervi fájdalmat, és elősegítheti a megfelelő testartást.

6. Nagyszerű stresszoldásra

Amikor stresszt tapasztal, jó eséllyel izmai feszültek. Ennek az az oka, hogy az izmok megfeszülnek a fizikai és érzelmi stressz hatására. Összpontosítsunk testünk azon területeire, ahol hajlamos a feszültséget tartani, ilyen például a nyak, a vállak és a hát felső része.

Forrás: https://www.healthline.com/health/benefits-of-stretching#benefits
Borítókép forrása: unsplash.com