Nincs abban semmi meglepő, hogy a járvány kirobbanása óta sokaknál romlott az alvás minősége. Egy nemrég készült tanulmányból kiderült, hogy a résztvevők több, mint fele nem volt elégedett az alvásával, és további 53 százalékuk minden próbálkozás ellenére sem tudta megoldalni ezt a problémát.

Legyen szó munkahelyi stresszről, magánéleti válságról, magányról vagy mentális bajokról - számos tényező befolyásolhatja a minőségi és pihentető alvást. Éppen ezért nem árt a következő tanácsokat megfogadni:

Pozitív szemlélet

Tudományosan bizonyított, hogy a pozitív gondolkodás fizikailag és lelkileg is jótékony hatással van a szervezetre, valamint az alvásra is. Azok, akik lefekvés előtt néhány percet arra szánnak, hogy hálát adjanak és feldolgozzák a napi eseményeket, sokkal mélyebben és hosszabb ideig képesek aludni.

Délutáni szünet

Nem hiába szeretnek sziesztázni a dél-európiai nemzetek, ugyanis a napközbeni 30-60 perces pihenő, méghozzá 12 és 15 óra között rendkívül jó hatással van az esti alvásidőszakra. A kialvatlanság azonban a stresszhormon szintjének emelkedésével jár, amely gyulladást és más egyéb betegségek kialakulását segítheti elő.

Nyugodt elme

Kutatások szerint, amikor megpróbáljuk kizárni a gondolatainkat, azok erősebben és nagyobb számban térnek vissza. Ennek elkerülése végett első lépésként összpontosítsunk a jelenre és a légzésünkre. Ennek folyamatos gyakorlása erősíti az agy azon részét, amely felelős a mentális állapot megnyugtatásáért. Ha szeretnénk fokozni ennek hatékonyságát, kapcsoljuk le a villanyt és tegyünk be egy lágyabb zenét is.

Életmód

Az életmód számtalan dologra van hatással: a testünkre, a lelkünkre, a mentális állapotunkra, ezért nem meglepő, hogy az alvásra is. A koffeintartalmú italokat cseréljük gyógynövényes teákra, iktassunk be heti 2-3 edzést, ám arra figyeljünk, hogy legalább két órát hagyjunk a testmozgás és a lefekvés ideje között, hogy a testünk hőmérséklete lehűljön. Ez pedig az alkoholfogyasztásra is igaz, ugyanis blokkolhatja az alvás REM szakaszát.

Forrás: sleepschool.org
Borítókép forrása: pexels