A globális oktatási kampány célja, hogy 2021 elejére a mobileszközök által több száz millió ember jusson a fertőzések megelőzésével és a COVID-19 terjedésének megakadályozásával kapcsolatos megbízható, pontos információkhoz, miközben a világ az oltások bevezetésére vár.
A kampány során a két szervezet együttműködik abban, hogy több mint háromszázmillió világpolgárnak juttassanak el információkban gazdag, interaktív mobil üzeneteket. A vírusról és a legújabb COVID-19 oltóanyag-fejlesztésekkel kapcsolatos információk bőséges áttekintéséhez egyértelmű és megbízható üzenetekre van szükség a közvetlen és a legnépszerűbb digitális platformokon. A kezdeményezés első szakaszában többek között részt vesz Spanyolország, Németország és az Egyesült Királyság. A végső cél másfél milliárd ember elérése, így számos további mobilszolgáltató vállalat bevonása szükséges.
Az indulási szakaszban a mobilszolgáltatók által támogatott Rich Communication Services (RCS) lesz alkalmazva, amely egy olyan új mobil üzenetküldési szabvány, amely interaktív élményt kínál az előfizetőknek, beleértve például a multimédia szolgáltatásokat, a videókat és a csevegőrobotokat. Az emberek olyan chatbottal kommunikálhatnak, amely életmentő információkat nyújt a COVID-19 terjedésének megakadályozásáról, továbbá tippekkel, tanácsokkal és rövidfilmekkel szolgál, hogy biztonságban maradhassanak a járvány idején.