A kiegyensúlyozott étrend, a rendszeres testmozgás és az elegendő alvás a legjobb módja a természetes energiaszint fenntartásának. Mivel sajnos ezek nem mindig optimálisak, szükségünk lehet egy kis energialöketre.

1. Ashwagandha - az indiai ginzeng

Az ashwagandha az indiai ájurvéda egyik legfontosabb gyógynövénye, a világ egyik legrégebbi gyógyászati ​​eszköze, adaptogén növény. Ez utóbbi azt jelenti, hogy hatására a test alulműködő részei serkentődnek, míg túlműködö részei gátlódnak.

Úgy gondolják, hogy az ashwagandha növeli az energiát azáltal, hogy fokozza a szervezet fizikai és mentális stresszel szembeni ellenálló képességét.

energia
Forrás: unsplash.com

Egy tanulmányban az ashwagandhát kapó emberek a stressz és a szorongás számos mutatójában jelentős javulást mutattak a placebóval kezeltekhez képest. Ezenkívül 28%-kal alacsonyabb volt a kortizol szintjük, ami ismert stresszhormon. Az ashwagandha csökkenti a szellemi és fizikai fáradtságot, ezáltal növeli az energiaszintet.

2. Kevesebb cukorbevitel

Ha fáradtnak érezzük magunkat, könnyen nyúlhatunk mentségként egy édes, cukorral teli harapnivalóért. Bár a cukor rövid távú energialöketet adhat, nagyon gyorsan elmúlik a hatása, és fáradtabbnak érezhetjük magunkat, mint korábban.

Ennek az az oka, hogy a magas cukortartalmú ételek a vércukorszint meredek megugrását okozzák, amit összeomlás követ, mivel a szervezet nagy mennyiségű inzulint bocsát ki, hogy a cukrot a véráramból a sejtekbe szállítsa.

Érdekes módon egy tanulmány kimutatta, hogy az emberek 26%-kal fáradtabbak voltak, amikor finomított szénhidrátban és hozzáadott cukorban gazdag étrendet követtek, mint amikor teljes kiőrlésű gabonát, friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak.

Ha energia növelés céljából nassolnánk, inkább válasszuk az olajos magvakat, zöldségchipseket és gyümölcsöket.

3. Igyunk elég vizet!

Az elegendő mennyiségű víz fogyasztása hihetetlenül fontos az egészségünk több szempontból is. A kiszáradás különösen nagy hatással lehet az agyműködésre, a hangulatra, és az energiaszintre is.

Az akut kiszáradás jelentősen megnöveli a fáradtság észlelését és a csökkent izomteljesítményt pl. a sportolóknál.

Általános szabály, hogy próbáljunk meg vizet inni, amikor szomjasnak érezzük magunkat, és biztosítsuk a folyamatos hidratáltságot . Előfordulhat, hogy növelnie kell a folyadékbevitelét, ha nagyon aktív életmódot folytatunk, illetve az idősebbeknek is, mivel ők mindig alulhidratáltak, mert kevéssé érzik magukat szomjasnak.

Egy pohár víz sokat segíthet, ha fáj a fejünk vagy úgy érezzük, fáradunk és nem tudunk koncentrálni.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/best-supplements-for-energy
Borítókép forrása: unsplash.com

 

 
Neked ajánljuk

A bakteriális vaginózis veszélyei a terhességben (x)

Babára, mamára is veszélyes lehet a bakteriális hüvelyfertőzés. A bőséges, halszagú folyással járó gyulladással mindenképpen keressünk fel szakorvost, és törekedjünk a meggyengült hüvelyflóránk helyreállítására.