Sok ember számára az általuk fogyasztott ételek nagyrészt kultúrájukban és vallási meggyőződésükben gyökereznek. Így egyeseknek nem esznek disznó húst, míg mások egyáltalán semmilyen húst. A Daniel Fast diéta, egy 21 napos részleges böjt, amely szintén vallási eredetű, de bárki számára kipróbálható.

A legtöbben, akik szeretnének leadni a plusz kilóikból, gyors eredményre várnak. Pedig azért csodát várni nem érdemes, hiszen, amit hosszú hónapok vagy évek alatt szedtünk magunkra, azt hogyan is tüntethetnénk el napok alatt? Nos, a csodák voltaképp nem ismeretlenek a vallási történetekben, de azért ez a diéta is pusztán a biológián alapszik. Azt mindenképpen tudnia kell a fogyókúrázóknak, hogy a turbó súlyvesztés lehetséges, de ha nem váltunk megfelelő étrendre és életmódra, akkor a pergősen leadott zsír elég hamar vissza is tud jönni!

daniel_turbo_dieta
Forrás: unsplash.com

A diéta nevét onnan kapta, hogy Dániel ószövetségi próféta története szolgál az alapjául, aki Istenbe vetett hitének szentelve elutasítja a király által kínált gazdag, kényeztető ételeket, például húsokat, tejtermékeket, bort és egyéb finomságokat. Ehelyett Dániel és barátai úgy döntenek, hogy olyan ételeket fogyasztanak 10 napig, amelyekről úgy gondolják, hogy Isten ajánlja fel számukra.

Az étrend gyümölcsöket, zöldségeket, hüvelyeseket (babot), teljes kiőrlésű gabonát és vizet tartalmaz. A 10. nap végén Dániel és barátai erősebbek és egészségesebbek - mentálisan és fizikailag is -, mint mindenki körülöttük. Így ezt az étrendet javasolják mások számára is. És itt fontos megjegyezni, hogy ez az étrend egy böjt, kicsit drasztikus, ezért semmiképpen sem ajánlatos hosszú távon végezni!

Íme az ételek, amelyek a Daniel diéta alatt javasoltak:

  • Hüvelyesek: bab és lencse. Minden típus megengedett.

  • Diófélék és magvak, mindenféle, de só és pörkölés nélkül.

  • Minden fajta gyümölcs és zöldség.

  • Csak növényi olajok megengedettek, és csak kis mennyiségben, például zöldségek pirításához. Az olíva-, avokádó-, földimogyoró-, kókusz-, szőlőmag-, repce-, dió- és szezámolaj mind jóváhagyott olajok.

  • Teljes kiőrlésű gabonák. Amarant, árpa, barna rizs, hajdina, bulgur, köles, zab, sima pattogatott kukorica, quinoa, rozs, cirok, tönköly, teljes kiőrlésű tészta és vadrizs engedélyezett.

  • Kovásztalan kenyér. A teljes kiőrlésű kenyér és az élesztő, cukor vagy tartósítószer nélkül készült lapos kenyér a megengedett.

  • Gyógy- és fűszernövények. Minden friss és szárított fűszernövény és fűszer megengedett, mint ízesítőszer, de a sót mérsékelten kell használni.

  • A víz legyen a fő ital. Cukrozatlan növényi italok, például 100% -os gyümölcslé megengedett kis mennyiségben.

  • Vitaminok és kiegészítők. Minden megengedett szükség szerint. Ha fehérjeporokat használunk, akkor azokat minimálisan kell feldolgozni, és meg kell felelniük az étrend irányelveinek.

Mik a kerülendő ételek?

  • Hús, baromfi, hal és tojás - az állati eredetű termékek nem megengedettek.

  • Minden tejterméket kerülni kell, beleértve a tejet, a sajtot, a joghurtot és a fagylaltot is.

  • Tilos a hozzáadott cukor és mesterséges édesítőszerek. Kerülni kell az asztali cukrot, az agavé nektárt, a mesterséges édesítőszereket, a barna rizsszirupot, a barnacukrot, a nádcukrot, a kukoricaszirupot, a mézet, a maláta szirupot, a melaszt és a hasonló termékeket.

  • Az élesztő és a kovászos kenyér sem megengedett.

  • Finomított gabonák. Fehér liszt és fehér rizs sem megengedett.

  • Kerülni kell minden olyan ételt, amely erősen feldolgozott, vagy hozzáadott színezékeket, ízeket vagy tartósítószereket tartalmaz. A feldolgozott élelmiszerek közé tartoznak a chips, cukorka, csokoládé, előre elkészített ételek, granolák stb.

  • Kerülni kell a vajat, margarint és állati zsírokat is.

  • Alkohol, kávé, tea, üdítők sem javasoltak.

  • Ezenkívül általában kerülik az erjesztett ételeket (például ecetet és szójaszószt), a feldolgozott zöldségburgereket és a tofut is.

A kalóriákat, mennyiségeket nem kell számolgatni, a megengedett élelmiszerek korlátlanul fogyaszthatók, amíg jól nem lakunk. Mivel az étrend erősen korlátozó, csak 10-21 napig szabad alkalmazni!

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/daniel-diet
Borítókép forrása: unsplash.com