Immunrendszerünk védelmében az életmódunkat és a táplálkozásunkat kell első sorban rendben tartani.

A fontos tápanyagok és vitaminok magasabb dózisú bevitele, a túlsúly elkerülése, és a mozgás jelentik a legbiztosabb receptet, hogy megőrizzük egészségünket, még az ilyen járványokkal teli időszakokban is. A D-vitamin, a C-vitamin és a cink mellett a halakban és olajos magvakban megtalálható zsírsav, az omega-3 fogyasztása kiemelten jótékony hatású az egész szervezetünk számára.

halolaj
Forrás: unsplash.com

Az omega-3 zsírsavaknak három típusa van. Az EPA (eikozapentaénsav) a véralvadását segíti elő és gyulladáscsökkentő hatású, míg a DHA (dokozahexaénsav) a szív- és érrendszer, az agykéreg, a retina és a szem megfelelő működését támogatja. A harmadik típus az ALA (alfa-linolénsav) legfőbb feladata az emésztés és az anyagcsere segítése, valamint a koleszterin plakkok lerakódásának megakadályozása.

De nemcsak az omega-3 zsírsavak fontosak nekünk, hanem a hozzájuk hasonló omega-6 és omega-9 vegyületek is. A omega-6 előfordul állati eredetű zsiradékokban, húsokban és belsőségekben, míg az omega-9 zsírsavakat.magolajak (kender, repce, kukorica vagy olívaolaj) tartalmazzák.

Az omega 3 természetes forrásai lehetnek állati és növényi eredetűek. Leginkább tengeri halakban (makréla, tonhal, hering, lazac), rákfélékben, tintahalban, vadvízi pisztráng húsában, busában található meg. Növényi forrásai a diófélék, hüvelyesek, repceolaj, olívaolaj és a lenmagolaj. Előfordulnak spenótban, brokkoliban, petrezselyemben és egyéb sötét, leveles zöldségekben.

Ezért fogyasszunk minden nap omega 3-6-9 komplexet:

  • A szív és érrendszer támogatója, mivel a “rossz koleszterin” lerakódását gátolja az érfalakon. Csökkenhet az érelmeszesedés, ezáltal a szívroham, az infarktus vagy a stroke kockázata.

  • Az idegrendszer helyes működésének alapjai. Hiányuk felboríthatja az agyműködés folyamatait és szorongásos, depressziós állapothoz vezethet. Megfelelő szintjük a szervezetben segíthet a demencia megelőzésében, az epilepszia kezelésében, a depresszió oldásában.

  • Az omega zsírsavak kiváló gyulladáscsökkentők, legyen szó bármilyen gyulladásos folyamatról, szervi problémáról. Támogatják az immunrendszert, segíthetnek a fertőzések leküzdésében.

  • A látásunk egészségéhez is hozzájárulhatnak ezek a vegyületek, hiszen az időskori makula degeneráció kialakulását (szaruhártya pusztulás) késleltetik.

  • A gyermekek fejlődésében kulcsfontosságúak az omega vegyületek: előnyösen befolyásolják a látószervek, illetve az idegrendszer működését. Segítik a kicsiknél a koordinációs és problémamegoldó készségek fejlődését.

  • A helyes testösszetételt is befolyásolják, vagyis segíthetik a fogyást! Diétánál biztosítják azt a zsírt, ami nélkülözhetetlen a vitaminok oldódásához.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-fish-oil
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Mit érdemes enni a hőhullámok enyhítésére?

Óvatosan válassza meg az elfogyasztandó ételeket, hogy segítségükkel enyhítse a menopauza alatti hormonális ingadozásokat és hőhullámokat.