A konyhában is kereshető megoldás a fájdalommal járó gyulladások gyógyítására.

Amikor nem eszünk vagy nem mozgunk rendesen, esetleg túl sok stressznek vagyunk kitéve hosszú időn keresztül, a testünk mindenféle gyulladással reagál. Talán egy pandémia közepén egyik sem olyan elképzelhetetlen. Fontos azonban tisztában lenni ezzel a jelenséggel, ugyanis a folyamatos gyulladásban lévő test növeli a rák, a cukorbetegség, az Alzheimer-kór és a szívelégtelenség kialakulásának valószínűségét. Azokban az időkben, amikor életvitelszerűen megnő a gyulladások kialakulásának kockázata, érdemes az étrendünkön is változtatni, amire remek módot nyújtanak a bizonyítottan gyulladáscsökkentő hatású fűszerek. Főzzünk úgy, hogy ezekből többet használunk, így hamar érezhető lesz a közérzet javulása.

fuszerek
Forrás: pexels.com

Kurkuma

A népszerű fűszerben található kurkumin, ami a kurkuma jellegzetes sárgás színét adja közismert gyulladáscsökkentő hatásáról. Az elmúlt években kimutatták, hogy erős antioxidáns és a rák kialakulásának kockázatát is csökkenti. Őrölt formájában kiváló curry alapú ételekhez, frissen pedig zöldséglevekhez. Aki nem szereti, táplálékkiegészítő kapszula formájában is elérhető.

Zöld tea

A tea szív- és érrendszerre gyakorolt hatása jól ismert és bizonyított. Kifejezetten artrózisos tünetek enyhítésére hatásos, de emésztőrendszeri panaszok esetén is érdemes kipróbálni. Napi 3-4 pohárral javasolt vagy kapszula formájában. Elérhető koffeinmentes változatban is, ha valaki nem szeretné a vele járó élénkülést.

Fehér fűzfakéreg

Már az egyiptomiak és a rómaiak is használták fájdalom- és gyulladáscsökkentőként. Az aszpirinhez hasonló hatású, csak jóval kevesebb mellékhatása van. Átlagosan 240 mg dózisban adagolják önmagában vagy gyógynövény mixben.

Resveratrol

Erős, növényi eredetű antioxidáns, ami a DNS károsodás ellen is véd. 2020-ban sok szó esett róla mint COVID-19 elleni potenciális hatóanyag, a kutatások még most is zajlanak.

Rozmaring

Egy 2012-es kutatásban a résztvevőknek 7 napon keresztül különböző gyógynövényeket és fűszereket adtak, megfigyelve azok élettani funkciókra gyakorolt hatásait. A kutatás végén egyértelműen a rozmaringot fogyasztó résztvevőknek voltak a legkiemelkedőbb értékeik gyulladáscsökkenés tekintetében.

Természetesen a fűszerek és a gyógynövények nem helyettesítik a megfelelő étrendet vagy az egészséges életmódot. Minden esetben kövessük az orvos által felírt előírásokat.

Borítókép forrása: pexels.com