A kurkuma az egyik legkedveltebb és legsokoldalúbb fűszernövények egyik, amelyet általában az ételek ízesítésére használnak, pedig különleges aromája mellett széles spektrumú hatásai mellett sem lehet elmenni.

Az étrend-kiegészítőként is szedhető fűszert a jövő gyógyszerfejlesztéseinek egyik legnagyobb reménységének tartják, amelyet már étrend-kiegészítőként is szedhetünk. Ettől függetlenül elengedhetetlen tudni a következő 3 dolgot mielőtt elkezdjük használni.

Mire is jó a kurkuma?

Bizonyítottan gyulladáscsökkentő és magas antioxidáns tartalmú. Erős fájdalomcsillapító hatású, és gátolja a stroke és az Alzheimer-kór kialakulásának veszélyét. A már meglévő betegségeket pedig mérsékeli, regenerálja a porckopást és a depresszió ellen is felveszi a harcot.

Mennyit szedjünk be?

Erre még nem találtak pontos számot, az azonban biztos, hogy a kurkuma hatását többszöri bevitel formájában lehet a legjobban növelni. Kezdjük kisebb mennyiséggel és fokozatosan növeljük a napi adagot.

Nem elég az étrend-kiegészítő

A szervezetnek az a legjobb, ha természetesen visszük be a vitaminokat és más jótékony nyomelemeket. A kurkuma megfelelő hasznosításához együnk több zsíros ételt, fehérjét, amihez adjunk kurkumát. Ezek ugyanis elősegítik a felszívódását.

Borítókép forrása: pexels