A téli időszakban talán még fontosabb az immunerősítés, hiszen a hideg, nyirkos időjárás, a kevés napfény miatt több betegségnek van kitéve a szervezetünk.

Az elmúlt egy év eseményei miatt pedig nem engedhetjük, hogy akár csak egy kicsit is gyengébbek legyünk az átlagosnál, ugyanis minden eddiginél fontosabb lett az egészségünkre való odafigyelés. A koronavírus előtt a szakértők, az orvosok és a gyógyszerészek a napi megfelelő C-vitamin bevitelre helyezték a hangsúlyt. Bár nélkülözhetetlen vitamin, mégsem elég csak ezzel az eggyel erősíteni a szervezetünket, főleg az előttünk álló időszakban. Eligazodni abban, hogy mégis mire van szükségünk az egészségünk megőrzéséhez viszont már nem olyan könnyű átlag emberként, de a következő néhány hasznos tanács nagy segítséget adhat:

D-vitamin

Már több olyan tanulmány is készült, amely alátámasztja, hogy a D-vitaminnak – amely a napfény hatására termelődik a szervezetünkben – kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy ellenállóbbak legyünk a koronavírussal szemben. Ez a vitamin elsősorban a csontok védelmét, az izmok erősségét és a betegségekkel szembeni ellenállóságot segíti.

Cink

Sokan a bőrük szépsége miatt szedik, holott ez a csodás vitamin nagyban hozzájárul az immunsejtek termelődéséhez is. Ha esetleg nem szeretnénk étrend-kiegészítőként szedni, akkor együnk cinkben gazdag ételeket, mint a brokkoli, zabkása, kesudió vagy a sajtok.

B-vitamin

Ezt a vitamint a sporttal és a vegán életmóddal szokták összefüggésbe hozni, nem is hiába! A B-vitamin, ugyanis elsősorban a húsokban található meg, amiből ha keveset vagy egyáltalán nem fogyasztunk akkor vérszegénység, emésztési problémák és bőrgyulladás is kialakulhat.

Borítókép forrása: Unspalsh