A mandulából nyert olaj sok értékes hatóanyagot tartalmaz, ezért mind külsőleg, mind belsőleg megéri alkalmazni.

A csonthéjas mandulatermés sokaknak csak az asztalra tett, pörkölt, sós csemegét jelenti, pedig érdemes jobban felfedezni a benne rejlő előnyös tulajdonságokat! A mandula hazánk bizonyos területein is megterem, ennek ellenére nem a legolcsóbb magféle. A mandulaszemek nagy mennyiségben tartalmaznak olajat, melyet finomítatlan és finomított formában is értékesítenek. A finomítatlan olaj több tápanyagot őriz meg, a finomított ugyanakkor jóval ellenállóbb és tovább eláll.

mandulaolaj_hatasa
Forrás: pexels.com

A mandulaolaj tele van E-vitaminnal, valamint remek magnézium-, foszfor- és rézforrás. Az antioxidánsokban gazdag olaj felveszi a harcot a káros szabadgyökökkel szemben is, gyulladáscsökkentő és növeli az immunitást. Az omega-3 zsírsavakat tartalmazó növényi zsír segíthet az egészséges koleszterinszint fenntartásában és a memória javításában is, illetve csökkentheti az olyan betegségek kockázatát, mint például a rák és a szív- és érrendszeri megbetegedések.

A mandulaolajat évszázadok óta használják a bőr megnyugtatására, valamint az apróbb sebek és vágások kezelésére. Az ősi kínai és ajurvédikus gyógyászatban alkalmazzák olyan bőrbetegségek kezelésére, mint az ekcéma és a pikkelysömör. A száraz bőr nyugtatásán túl a mandulaolaj javíthatja a bőr tónusát és rugalmasságát. Segít egyensúlyban tartani a nedvesség felszívódását és a vízveszteséget, vagyis hidratál. Mivel antibakteriális és tele van A-vitaminnal, a mandulaolaj felhasználható a pattanások kezelésére. E-vitamin-koncentrációja hozzájárulhat a leégés okozta bőrbántalmak gyógyulásához, csökkentheti az öregedés jeleit és elhalványíthatja a hegeket.

Nem csak a bőrünk profitálhat a mandulaolajból. A tápláló olaj lágyíthatja és megerősítheti a hajat, B7-vitaminban vagyis biotinban gazdag, így segít megőrizni a haj és a köröm egészségét és erősségét. Használható pakolásként, de önthetjük a fürdővízbe is.

Érdemes tehát a mandula nassolása mellett a tiszta olajat is becsempészni a hétköznapjainkba!

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/almond-oil
Borítókép forrása: pexels.com