Természetesen minden vitaminhiánynál észre lehet venni bizonyos jeleket, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy ideje kicsit jobban figyelni a táplálkozásunkra és az étrend-kiegészítők rendszeres szedésére.

 

Az Omega-3 zsírsav – amely többszörösen telítetlen zsírsav – szervezetben való jelenléte azonban számos okból fontosnak mondható. A bőrünk, az idegrendszerünk, a hormonháztartásunk és több belső szervünk egészséges működéséhez is elengedhetetlen. Ám hiánya igen komoly következményekkel járhat...

hal
Forrás: unsplash.com

Száraz bőr

Egyik legszembetűnőbb jele az Omega-3 zsírsav hiányának a száraz, repedezett, olykor pattanásos arcbőr. Ugyanis a zsírsavak akadályozzák meg a bőr nedvességének elvesztését és gyulladásainak kialakulását. Egyes tanulmányok szerint naponta egy teáskanálnyi Omega-3 zsírsavra lenne szükségünk a tökéletesen hidratált bőrhöz.

Depresszió és idegrendszeri problémák

A bőr szépsége mellett az idegrendszer nyugodt és egészséges állapotának fenntartásához is hozzájárul a megfelelő mennyiségű Omega-3 zsírsav. Így ha nem figyelünk a fontosságára, nagyobb eséllyel alakulhat ki nálunk depresszió, bipoláris zavar, idősebb korban pedig demencia és Alzheimer-kór.

Rossz látás

Az Omega-3 zsírsav a tökéletes látás egyik legfontosabb eleme, ezért ha nem juttatunk eleget a szervezetbe akár táplálék, akár étrend-kiegészítő formájában az a szem szárazságához vezethet.

Milyen ételekben található Omega-3 zsírsav?

Ha nem vagyunk az étrend-kiegészítők híve, akkor együnk rengeteg diót, fenyőmagot, halat és szójababot. Ezek fogyasztásával, ugyanis hozzájárulhatunk a megfelelő mennyiség napi beviteléhez és a fent említett problémákat is megelőzhetjük vele.

Forrás:  https://www.healthline.com/nutrition/omega-3-deficiency
Borítókép forrása: unsplash.com