Mind a magnézium, mind a B6-vitamin hatásosan csökkenti a menstruáció előtti napokban tapasztalt kellemetlen testi és mentális tüneteket.

Ráadásul, ha a magnéziumot és a B6-vitamint együtt adagolják, a hatás még kifejezettebb lehet.

A menstruáció előtti napokban a nők 80-90 %-a tapasztal nyomasztó testi és lelki tüneteket. A panaszok a nők 3-8 %-ánál olyan súlyosak lehetnek, hogy az szakorvosi beavatkozás igényel.

Amennyiben a tünetek enyhébbek, és „csupán” depresszív hangulat, ingerlékenység, nyugtalanság, fokozott vízvisszatartás miatti testsúlynövekedés és ödémásodás vagy éppen farkaséhség kínozza a nőket, a magnézium és a B6-vitamin szedése eredményre vezethet.

PMS tünetei
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Vizsgálatok igazolják, hogy a B6-vitamin elsősorban a lelki, mentális, depresszív jellegű panaszok enyhítésében vezet eredményre, míg a magnézium a testi tünetek enyhítésében bizonyul hatásosnak.

A legcélravezetőbbnek a két mikrotápanyag, vagyis a magnézium és a B6-vitamin együttes alkalmazása tűnik. A napi dózisokat illetően: a magnézium adagja akár napi 200-300 mg is lehet, míg B6-vitaminból napi 50-100 mg a határ. Lényeges, hogy a hatás nem egyik napról a másikra alakul ki, vagyis 1-2 havi magnézium+B6-vitamin-szedést követően tapasztalható a kedvező eredmény.

Forrás: https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB6-HealthProfessional/
Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.