Fogyókúra, diéta idején fontos, hogy pótoljuk a vitaminokat és az ásványi anyagokat, hiszen ilyenkor ezekből kevesebbet juttatunk a szervezetünkbe.

Fogyókúra idején nagyon fontos, hogy biztosítsuk a szervezet számára azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyekből ilyenkor kevesebbet tudunk bevinni. Ez nem csak a sikeres fogyókúra, de a szervezet kiegyensúlyozott működése miatt is szükséges. Lássuk, melyek azok a vitaminok, amelyekre ilyenkor kiemelt figyelmet kell fordítanunk:

A-vitamin

A szem egészsége miatt szokták ajánlani, de a növekedésben játszott szerepe miatt is nélkülözhetetlen. Támogatja az immunrendszer működését, illetve a bőr feszességének, rugalmasságának szempontjából is pótolhatatlan.

Természetes forrásai: narancsszínű ételek (például sárgarépa, édesburgonya).

B-vitamin

A B-vitaminok fontos szerepet játszanak az immunrendszer működésében, hozzájárulnak az idegrendszer optimális működéséhez, a bőr egészségéhez, fontosak a szervezet energiatermelésében, így segítenek elűzni a fáradtságot is.

Természetes forrásai: feldolgozatlan élelmiszerek, teljes kiőrlésű gabonák, burgonya, banán, lencse, chilipaprika, bab.

c-vitamin
Forrás: pixabay.com


C-vitamin

A C-vitamin az érfalak és a bőr rugalmasságának megőrzése szempontjából jut fontos szerephez, de a vas felszívódásában is segít, ráadásul antioxidáns hatású.  

Természetes forrásai: citrusfélék, paprika, kivi, grapefruit, eper.


D-vitamin

A D-vitamin az erős, egészséges csontozat szempontjából kiemelt jelentőségű.

Természetes forrásai: tojás, hal, gomba.

E-vitamin

Fontos szerepe van az optimális vérkeringés biztosításában és védi a szervezetet a szabadgyökök károsító hatásaitól.

Természetes forrásai: mandula, napraforgómag és más diófélék, paradicsom.


K-vitamin

A véralvadásban játszik szerepet, valamint fokozza a máj méregtelenítő funkcióját is.

Természetes forrásai: spenót, kelbimbó, brokkoli.


Kalcium

Az egészséges csontok és fogazat szempontjából kiemelt jelentőségű.

Természetes forrásai: tejtermékek, tej, tofu, fekete melasz.

Cink

Kiemelt jelentőségű a növekedés szempontjából, de a genetikai aktivitás szabályozásában is szerepet játszik. Felelős a vércukorszint optimális fenntartásáért és segít a szénhidrát-anyagcserében. Számos betegség jól kezelhető cinkkel, nem utolsósorban a férfiaknál jelentkező terméketlenség is.

Természetes forrásai: tenger gyümölcsei (például osztriga), spenót, kesudió, bab, keserűcsokoládé.

Vas

Az oxigén a vas segítségével képes eljutni a sejtekhez, tehát optimális jelenléte kulcsfontosságú a szervezet életképességének szempontjából. Vashiány esetén előfordulhat bőrszárazság, illetve jellemző a fáradékonyság, a koncentrálóképesség csökkenése és a fejfájás is.

Természetes forrásai: kagyló, osztriga, belsőségek (például máj), szójabab, gabonafélék, tökmag, bab, lencse, spenót.

Borítókép forrása: pixabay.com