Sem a karantén, sem a hideg miatti bezárkózással nem lehetünk olyan könnyelműen saját egészségünkkel, hogy ne biztosítanánk testünk számára a megfelelő tápanyag- és folyadékmennyiséget.

Minden évszakban máshogy kell gondoskodnunk az egészségünk fenntartásáról, de a fényhiány, a zsírosabb ételek, a karantén, a home office különösen arra int, hogy a vitaminkészletek feltöltésére is nagyobb gondot fordítsunk.

A tél igénybe veszi a bőrünket. A kinti hideg és a fűtött benti hőmérsékleti különbség is megviselheti az embert, valamint az otthoni, nem megfelelő páratartalom is lehet olyan alacsony, amely a bőrünk száradásához is hozzájárulhat. A megfelelő folyadékfogyasztás mellett a vitaminok pótlását is segíteni szükséges, mert a szervezetünk csak néhányat képes előállítani. A hideg, párás időben könnyebben megfázhatunk és a légúti betegségek is könnyebben megjelenhetnek. A betegségek elkerülése és az immunrendszer megerősítése érdekében szükséges vitaminokat juttatni a szervezetbe.

A-vitamin

A tél nemcsak hideggel, de korai sötétedéssel is jár. Aki pedig a munkája miatt is a számítógép elé van ültetve, vagy sokat vezet, az a szemein is megérzi a terhelést a mesterséges fény mellett. A sárgarépa, a spenót és a tojás kiváló A-vitamin forrás, fogyasszunk minél többet.

B-vitamin

A stressz életünk velejárója, amelyet mérsékelni valamennyire lehet, de megszüntetni szinte egyáltalán nem. A feszültségoldás és a B-vitamin fogyasztás hozzájárulhat ahhoz, hogy a stresszt a lehető leghatékonyabban ki tudjuk űzni magunkból. B1-vitamin forrása lehet a csirke-, a disznó- és a marhahús is.

C-vitamin

Ami téli vitaminpótláskor azonnal az eszünkbe jut, az a C-vitamin, amely a baktériumok és vírusok elleni küzdelemben nagyon fontos. A gyümölcsökben, zöldségekben sok van ebből, de ebben az időszakban egyáltalán nem árt pluszban hozzájuttatni a szervezetet.

D-vitamin

A D-vitamint testünk nem tudja előállítani, ahhoz napfényre van szükségünk. A tél azonban ebben is szűkölködhet, ezért máshogy kell azt pótolni. D-vitaminhoz juttathatjuk magunkat, ha halféléket, tojást, gombát fogyasztunk.

Kép forrása: Pixabay.com

 
Neked ajánljuk

Hogyan ronthatja el a környezet a baba alvását?

Az alvási környezet, vagyis a szoba, ahol a baba alszik nagyon erős hatással lehet arra, hogy milyen könnyen tud elaludni, hányszor ébred fel éjjel és mikor kel reggel.