Látjuk, hogy ezek a vitaminok segítik az egészséget és a jólétet - de melyikre van szükséged valójában? A válasz minden életkorban más és más.

Korod legfontosabb tápanyagai

A legkülönfélébb vitaminok beszerzésének legjobb módja az, ha változatos étrendet fogyasztasz, tele sok gyümölccsel és zöldséggel. Bár elegendő tápanyaghoz jutni abból, amit eszel, érdemes megfontolni a vitaminok és kiegészítők hozzáadását a rendszerbe, miután megbeszélted az igényeidet orvosoddal. Itt vannak a legfontosabb fogyasztandó vitaminok és ásványi anyagok minden korosztály számára.

Tinédzser évek

Ezekben az években arra kell összpontosítani, hogy elegendő mennyiségű D-vitamint és kalciumot kapjunk - mondja Dr. Stephanie Schiff. "Kalciumra van szükségünk a csontok és az izmok növekedéséhez, de D-vitamin nélkül nem szívódik fel annyira" - mondja. "Ezek a fiúk és lányok csonterősítő évei, és ha nem építesz elég csontot, hajlamosabb leszel törékeny csontokra az élet későbbi szakaszaiban." A Nemzeti Egészségügyi Intézet Étrend-kiegészítők Irodája szerint a tizenéveseknek napi 600 nemzetközi egység (NE) D-vitamint és 1300 mg kalciumot kell kapniuk. Ismét az a legjobb, ha tápanyagokat kapunk az általunk fogyasztott ételekből. Néhány tizenévesnek étrendje vagy körülményei miatt különleges igényei lehetnek. Legyen szokásod, hogy látogatásod során megbeszéled gyermeked orvosával az étrendet és a táplálkozást.

Huszonéveseknek

A 20-as életkorban még mindig lépést akarunk tartani a kalciummal és a D-vitaminnal, mondja Schiff. Étrendedtől függően ebben a korban más vitaminokra vagy ásványi anyagokra lehet szükséged. Például a vegánoknak gyakran van szükségük extra B12-vitaminra, mivel ez elsősorban az állati termékekben található meg - mondja. „Az étel mindig jobb, mint a kiegészítők, mert kiegészítéssel csak egyetlen tápanyagot nyerünk ki.” mondja. "A teljes ételek vitaminokat, ásványi anyagokat és rostokat tartalmaznak - ezek mind szinergikusan működnek."

20-30 évesek

Sok nő számára „ezek általában szülési évek” - mondja Dr. Suzanne R. Steinbaum. Ha teherbe kívánsz esni, kezdj el szülés előtti vitamint folsavval és B-komplexszel bevinni. A kezdés ideje a teherbeesés előtt van. A folsav csökkenti az idegi alapú születési rendellenességeinek kockázatát, és más B-vitaminok hozzájárulnak az egészséges terhességhez. Ezeknek a vitaminoknak a bevitele csökkentheti a csecsemők autizmusának kockázatát is. A nehéz menstruációs időszakban szenvedő nőknek is szükség lehet extra vasra - mondja Dr. Steinbaum. És ne felejtsd el a kalciumot és a D-vitamint.

Kardiológusként Dr. A Steinbaum nagy rajongója a gyulladáscsökkentő omega-3 zsírsavaknak, amelyek segítenek csökkenteni a szívbetegségek kockázatát. Azt javasolja, hogy zsíros halakat, például makrélát vagy lazacot fogyassz hetente legalább kétszer az optimális szívegészség érdekében. Ez bölcs tanács férfiak és nők számára - mondja dr. Steinbaum, és a harmincas éveidek nincs ideje spórolni a kalciummal és a D-vitaminnal - mondja.

Negyvenesek

A D-vitamin még fontosabbá válik negyvenes éveidben. Az alacsony D-vitamin-szint számos betegséghez kapcsolódik - a ráktól és az autoimmun betegségektől a cukorbetegségig és az elhízásig -, és ezek kockázata sok esetben általában növekszik az életkor előrehaladtával. "Vizsgáld meg a D-vitamin szintedet, hogy lásd, hol állsz, és ennek megfelelően pótold" - javasolja. Ez érvényes a negyedik évtizedes férfiakra és nőkre - lehet, hogy alacsony a szinted, és nem is tudod. Szinte lehetetlen megszerezni az összes szükséges D-t csak az ételekből, és szinte egyikünk sem kap elegendő napsütést a fényvédő korszakában, ezért szükség lehet D-vitamin kiegészítőkre. A kalcium is számít, mondja. És ne feledkezz meg az omega-3-ról sem, mivel a szívbetegség a férfiak és a nők életkorával csak nő.

50 évesek

Ötödik évtizededben 1200 mg kalciumigényed van, és a D-vitamin továbbra is elengedhetetlen ahhoz, hogy a szervezet felszívja ezt a fontos ásványi anyagot. "Most a csont építése helyett megőrizni kell a már meglévő csontot" - mondja Schiff. Fontos, hogy megbeszéld orvosoddal a konkrét kalcium- és D-vitamin szükségleteket - teszi hozzá.

Képek forrása: pixabay.com