Tévhit, hogy a narancsbőrnek köze lenne a súlyunkhoz, ugyanakkor a genetikához és a táplálkozáshoz már annál inkább. Bár a gének ellen nincs mit tenni, az étkezésünkkel és az életmódunkkal sokat javíthatunk a csúnya kis gödröcskéken a combon és a csípő részeken.

A narancsbőr az anyagcserénk nem megfelelő működése miatt alakul ki, ugyanis a kötőszövetek leválnak az izmokról, emiatt pedig apró csomók képződnek, amely egyenletlen – narancshéjhoz hasonló – bőrfelszínt okoz. A zsírszövetek felépítése miatt nemcsak a teltebb és a túlsúlyos, hanem a vékonyabb nőknél is kialakulhat. De, ahogy már említettük a megfelelő ételek fogyasztásával megszüntethető a probléma.

Sokan hihetik azt, hogy a tejtermékek egyből tiltólistára kerülnek, de nem! Sőt, mi több a jó minőségű túró, kefír, natúr joghurt tele vannak kálciummal és fehérjével, ugyanakkor kevés zsírt és szénhidrátot tartalmaznak, így a szakértők szerint bátran lehet őket fogyasztani a nap bármely szakában. A rizs magas kálium tartalma miatt segíti az anyagcserét, ezért rendszeres fogyasztásával gyorsabban méregtelenül a szervezet. A paprikában, a paradicsomban található magas mennyiségű a C-vitamin, valamint a béta-karotinban gazdag répa és sárgabarack erősíti a bőr kötőszöveteit. De, ha egy kis energiára lenne szükségünk, akkor a péksütemények és csoki helyett együnk zöldbabot és krumplit, ugyanis olyan értékes szénhidrátot tartalmaznak, amelyeknek nagy hatása van az izmok erősségére és az energiaszintünkre.

Az ételek mellett pedig fordítsunk nagy gondot a napi 2-3 liter vízfogyasztásra és a heti sportolásra, hiszen ezek együttes alkalmazásával még eredményesebben vehetünk búcsút a narancsbőrtől.

 
Neked ajánljuk

A bakteriális vaginózis veszélyei a terhességben (x)

Babára, mamára is veszélyes lehet a bakteriális hüvelyfertőzés. A bőséges, halszagú folyással járó gyulladással mindenképpen keressünk fel szakorvost, és törekedjünk a meggyengült hüvelyflóránk helyreállítására.