Bár nincs egyetlen varázslatos „egészség” gyógyszer, vannak bevált módszerek, amivel fokozható az immunrendszer működése.

Immunerősítő élelmiszerek

A teljes értékű, feldolgozatlan élelmiszerek fogyasztása csodálatos módon javítja az általános egészségi állapotot. Az alábbi, immunitást fokozó élelmiszerek mindenki számára ajánlottak:

Fokhagyma: Az allicin, a fokhagymában található vegyület jól ismert arról, hogy erősíti az immunrendszert. A szakértők szerint naponta egy nyers fokhagymagerezd felét ajánlott elfogyasztani. Amennyiben a gyomra nem tolerálja a nyers fokhagymát, akkor sülten is hatékony.

Prebiotikumok: Az erős bélbaktériumok védenek a fertőzésektől. Ezek a baktériumok a rostot, különösen inulin rostot tartalmazó prebiotikumokkal egészségesen tarthatók. A prebiotikumok kiváló forrása például a csicsóka, a zöld banán, az útifű és a spárga.

C-vitaminban gazdag élelmiszerek: A C-vitaminról ismert, hogy fokozza az immunitást. Az emberek gyakran dobozos narancslét isznak, hogy C –vitaminhoz jussanak, a gyümölcslé ezen formában azonban sok cukrot tartalmaz. Jobb, ha a C -vitamint narancsból, brokkoliból, kiviből vagy sárgadinnyéből „szerzi” be.

Antioxidánsok: A stressz csökkent immunitáshoz vezethet, ami hajlamosítja a betegségekre. A színes gyümölcsök és zöldségek, beleértve a bogyósokat, a sárgarépát és a spenótot, antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek védenek az oxidatív stressztől, ami erősebb immunrendszert eredményez.

immunerősítő módszerek
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Életmódváltás

Az állandó stressz miatt a szervezet túl sok kortizolt, vagyis stresszhormont termel. Idővel a megnövekedett kortizolszint csökkenti az ellenállást a fertőzések leküzdésében, emellett rontja az alvás minőségét és növeli a vérnyomást. Védje magát a stressztől, és erősítse meg immunrendszerét néhány életmódbeli változtatással:

Alvás: Igen, ezt könnyebb mondani, mint megtenni, különösen álmatlanság esetén. Hét-nyolc órányi minőségi alvásra azonban szükség van minden éjjel a fertőzés elleni küzdelemhez.

Meditáció: Akár napi öt perc vezetett meditáció, vagy egyszerűen a csendes ülés és a lélegzetre összpontosítás is sokat jelenthet. A meditáció csökkenti a pulzusszámot, a vérnyomást és a szorongást. Ráadásul nyugtató hatású, így nem meglepő, hogy az alvást is segíti.

Fizikai aktivitás: A testmozgás növeli ellenálló képességét, hogy leküzdhesse a fertőzést. Az immunrendszerünk is jobban működik, ha minden nap 30 percet tornázunk (például úszás, séta, erősítő edzés).

Pozitív hozzáállás

A pozitív gondolkodásmód elengedhetetlen a testi-lelki egészséghez és a jóléthez. A pozitív gondolatok csökkentik a stresszt és a gyulladást, valamint növelik a fertőzésekkel szembeni ellenálló képességet, míg a negatív érzelmek hajlamosabbá tehetnek például a megfázásra és az influenzára. Kezdje a napot egy pozitív gondolattal, vagy akár egy mantrával, mint például: „Jól vagyok” vagy „Biztonságban vagyok otthon azokkal az emberekkel, akiket szeretek”.

Természetes immunerősítő szerek

Különösen az új koronavírus okozta járvány időszakában érdemes megfontolni az alábbiakat:

Étrend-kiegészítők: Sok ember szervezetéből hiányzik (vagy alacsony) a D-vitamin, a hiány pedig növelheti a fertőzésre való fogékonyságot. Érdemes minél több időt tölteni napsütéses napokon a szabadban, de javasolt a napi 1000-2000 NE D-vitamin éntrend-kiegészítő szedése is.

Illóolajok: Az eukaliptusz- és teafaolajok vírusellenes tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek védhetnek a fertőzésektől. Használja diffúzorban, hogy belélegezze, vagy készítsen kézfertőtlenítőt teafaolaj felhasználásával, aloe vera géllel és izopropil-alkohollal keverve. A levendula illóolaj nyugtató hatású, így enyhítheti a szorongást és javíthatja az alvást. Adjon hozzá néhány cseppet a meleg fürdővízhez, vagy használja diffúzorban munka vagy alvás közben.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix