Izomhúzódáskor nem sérül az izom szerkezete, mégis rettentően fájdalmas lehet. Érdemes tudni, hogyan kezelhetjük az állapotot.

Ha meghúzzuk sportolás vagy egy rossz mozdulat által valamelyik izmunkat, kínzó fájdalmat érezhetünk, ezért nehéz elsőre eldönteni, sérülhetett-e az izom. Ha kiderítettük, hogy a szövet épségben van, akkor egy dologra kell fókuszálnunk, hogy megszűnjön a fájdalom: a húzódás ellazítására, ugyanis a fájdalom oka az izom bemerevedése.

Minél hamarabb kezelni, oldani kezdjük a húzódást, annál gyorsabb lesz a felépülési idő. Elsőként jegelni érdemes a területet, hiszen a hideg egyrészt a fájdalom ellen hatásos segítség, másrészt összehúzza a területet, és megelőzi, hogy még nagyobbra dagadhasson a sérült rész. A jegelés után egyből érdemes kötést is alkalmaznunk a megsérült testrészre, hogy a stabil helyzetbe helyezett izmot kímélni tudjuk, és megfelelő helyzetben legyen tartva a kötés által.

Izomhúzódással tilos a sport, feltétlenül pihentessük, lehetőleg polcoljuk fel magasra a fájó izmot, hogy több vér juthasson a területre, csökkentve a kínzó fájdalmat.

izomhúzódás
Forrás: pexels.com

A pihentetés mellett érdemes fájdalomcsillapító készítményeket is alkalmazni, illetve izomlazító, gyulladáscsökkentő krémmel naponta többször bekenni. A minél gyorsabb gyógyulás érdekében, ha tehetjük, forduljunk gyógymasszőrhöz, ugyanis a masszázs hatékonyan segít helyreállítani az izmot.

Otthoni masszázzsal inkább ne kísérletezzünk, a húzódás rehabilitálásához szakember szükséges, otthon krémek, a kötés és felpolcolás segítségével átvészelhetjük a fájdalmas időszakot, majd mikor már helyreállt a helyzet, és nem fáj a terület, óvatosan nyújtó mozdulatokból álló gyógytorna gyakorlatokat végezhetünk.

Borítókép forrása: pexels.com