A 40-50 év közötti nőket érintő menopauza következtében kialakuló súlygyarapodás hatékonyan „kezelhető” az étkezési szokások megváltoztatásával és a rendszeres testmozgással. Az életmódbeli változásokkal csökkenthető a különféle egészségi problémák kockázata is, beleértve a magas vérnyomást, a cukorbetegséget és bizonyos daganattípusokat.

A menopauza időszaka alatti súlygyarapodás részben a hormonális változások miatt következik be. Az ösztrogén menopauza utáni csökkenése és az idősödéssel járó tesztoszteron növekedése hozzájárul az izomtömeg csökkenéséhez, ezáltal kevesebb kalóriát éget el nyugalmi állapotban és testmozgás közben. A hormonális változások a zsír tárolásának a helyét is befolyásolják, hasi zsírfelhalmozódás alakul ki. A hormonváltozások mellett például a hőhullámok, az alvási problémák és a hangulatváltozások is megzavarhatják az addigi egészséges életmód betartását, szintén hozzájárulva a súlygyarapodáshoz. A genetikai tényezők is szerepet játszhatnak: ha a szüleinél vagy más közeli rokonánál az időskor előrehaladtával gyarapodik a has körüli súly, akkor valószínűleg ez Önnél is elő fog fordulni.

Figyelembe véve ezeket a változásokat, a testmozgás és a kalóriabevitel azonos szintjének fenntartása már nem lehet elegendő a testsúly fenntartásához. Ha a menopauza előtti súlyát szeretné megtartani vagy „visszaszerezni”, többet kell mozognia. A szakértők mérsékelt vagy erőteljesebb aerob tevékenységeket javasolnak, például gyors gyalogolást vagy kocogást, hetente legalább kétszer.

menopauza_etrend_gyumolcs
Forrás: pixabay.com

Az étkezések során fogyasszon több gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonát, különösen a kevésbé feldolgozottakat, és több rostot tartalmazókat. Lehetőség szerint kerülje vagy korlátozza a cukrot tartalmazó italokat, például az üdítőket, az energiaitalokat, az édesített kávét vagy teát és az alkoholt.

Forrás: https://newsnetwork.mayoclinic.org/discussion/mayo-clinic-q-and-a-gaining-weight-during-menopause/
Borítókép forrása: pixabay.com