A legtöbben tudják, hogy az egészséges testsúly megőrzése kulcsfontosságú a szívbetegségek kockázatának csökkentésében, de ez még nem minden.

Az új klinikai kutatások eredményei azt sugallják, hogy a szív egészségének megőrzésére „alkalmazott” életmódbeli szokások nem csupán a normális testsúlyra vonatkoznak. A kutatók 40 és 79 év közötti, normál súlyú és túlsúlyos felnőtteket vizsgálva azt találták, hogy az egészséges testtömeg-indexű (18,5-24,9), de ülő életmódot folytatók és a nagyobb derékbőségűek esetében fokozott a különböző szívbetegségek kialakulásának a kockázata, hasonlóan a túlsúlyos résztvevőkhöz.

ülő életmód szívbetegség
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

A szakorvosok szerint ez azt mutatja, hogy amikor a szívbetegségek kockázatát vizsgálják, fontos megérteni az életmódbeli szokások egészségre gyakorolt hatásait is. Kifejezetten fontos, hogy rendszeresen fizikailag aktívak legyünk, és kevesebbet üljünk – ez többről szól, mint a testsúlyról vagy a BMI-indexről.

A kardiológusok azt javasolják, hogy a fizikai aktivitást a hét folyamán egyenletesen osszuk el, és készítsünk egy tervet, hogy minden nap többet mozogjunk. Ha egy nyolcórás napi munkavégzés esetén óránként öt percet sétálnánk, akkor lényegében közel 40-50 percet gyalogolnánk anélkül, hogy a munka és a szabadidő rovására menne. Tulajdonképpen ez egy gondolkodásmód, és következetesnek kell lennünk, kis lépésekkel kezdve és fokozatosan haladva mind a megfelelő étrend, mind pedig a rendszeres testmozgás érdekében.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mit tehetünk álmatlanság ellen?

Alvásunk mennyisége és minősége befolyásolja fizikai és kognitív teljesítőképességünket, az immunrendszerünket, a memóriánkat, és még azt is, hogy milyen hosszú lesz az életünk.