A szívroham olyan egészségi vészhelyzet, amely az egész életére kihat – és akár halálos is lehet, de az életmód megváltoztatásával Ön is tehet a gyógyulása érdekében.

Milyen az élet egy szívroham után?

A szívrohamot az egész életet megváltoztató „eseményként” kell kezelni, és az egészsége megőrzésében való aktív szerepvállalás segíthet a gyógyulásban, illetve az újabb szívroham megelőzésében. Megfelelő öngondoskodással és az egészségére összpontosítva csökkentheti a kiújulás kockázatát.

A szív- és érrendszer számára egészséges étrend és életmód követése, a gyógyszerek előírás szerinti szedése, a dohányzás abbahagyása és a rehabilitációban való részvétel maximalizálhatja a szívroham utáni felépülés esélyeit.

Mennyi ideig tart felépülni egy szívrohamból?

A legtöbb ember szívroham után két hét-három hónappal visszatérhet dolgozni vagy folytathatja szokásos tevékenységét. Az egyéni felépülési idő azonban számos tényezőtől függ, többek között az alábbiaktól:

  • milyen korán észlelik és kezelik szívrohamát
  • a szívroham súlyossága
  • a szívroham előtti egészsége és szokásai
  • azok az életmódbeli változások, amelyeket a szívinfarktust követően hajt végre.

A gyorsan és megfelelően kezelt betegeknek kevesebb hosszú távú következményeik lehetnek, ezért olyan fontos ismerni a szívroham jeleit, és azonnali orvosi segítséget kérni, ha úgy gondolja, szívrohama van.

szívroham rehabilitáció
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Hogyan lehet felépülni egy szívrohamból?

A szövődményeket leszámítva a legtöbb ember két napot-egy hetet tölt a kórházban. A szívinfarktus súlyos esemény, de a legtöbb beteg utána visszatérhet a jó életminőséghez. Eltarthat azonban néhány hétig, amíg újra önmaguknak érezhetik magukat.

A szív-rehabilitációs program célja, hogy a testsúlycsökkentés, a táplálkozás, a testmozgás és a kockázatcsökkentés révén eljusson a szív egészségéhez vezető úton. Tanulmányok azt mutatják, hogy a rehabilitáción részt vevő betegek életminősége jobb, és tovább élnek szívroham után. A szívrehabilitáció során különféle, a szív-és érrendszerre ható egészséges szokásokat (például testmozgás, táplálkozás, mentális egészségfejlesztés, stresszkezelési technikák, dohányzásról való leszokás) tanulhat meg.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix