Ha állandóan alvászavarokkal küszködik vagy kiegyensúlyozottabb érzelmi állapotra vágyik, talán a fényterápia lehet a megfelelő segítség.

Az emberi szervezet optimális működéséhez a teljes spektrumú fényre van szükség, mivel a különböző színek különböző gyógyító tulajdonságokkal rendelkeznek. A fény önmagában befolyásolja a hangulathoz, az alváshoz és az általános egészségi állapothoz kapcsolódó különféle agyi vegyi anyagok szintjét. Például a vörös fény a gyulladás megelőzéséről, a szív- és érrendszeri funkciókról, a sebek gyógyításáról és az öregedésgátló tulajdonságokról ismert. A kék fényről tudjuk, hogy segít az éberség, a kognitív funkciók és a bőrproblémák (például akne, rosacea) kezelésében.

fényterápia alvás
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

A fény különösen jó hatással lehet a jó alvásra. Javasolt, hogy utazás közben állítsa be a cirkadián ritmusát, megnézve a napfelkeltét és a naplementét. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy visszaállítsa a test biológiai óráját, amikor különböző időzónákba lép. Ez azoknak is hasznos lehet, akik reggel nehezen tudnak felkelni az ágyból. Mivel ősszel és télen csökken a napfényes órák száma, a szezonális affektív zavar gyakran jelentkezhet.

Az otthoni fényterápia segíthet a megelőzésben

Az otthoni fényterápia egyik megoldása a különböző célokra szolgáló speciális izzók beszerzése. A vörös lámpa elősegíti az alvást, ezért próbáljon ki piros izzókat a hálószobájában.

A halogén izzók a legfehérebb fényt állítják elő - nagyon hasonlítanak a nappali fényhez. Ezek hasznosak lehetnek egy borongós napon vagy az őszi, téli hónapokban, amikor kevesebb a nappali fény. Ezzel szemben alkonyat után kerülni kell a használatukat.

A kompakt fénycsövek rendkívül energiatakarékosak, azonban a legtöbb kék fényt állítják elő, ami zavarja az alvást. Tartsa távol ezeket az izzókat a hálószobából.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix