A kutatók összefüggést találtak a nem megfelelő mennyiségű és minőségű alvás, illetve az elhízás között. Kimutatott tény, hogy azoknak a felnőtteknek és gyerekeknek, akik kevesebbet alszanak, zömében magasabb a testtömegindexük.

A kialvatlanságtól nő az étvágyfokozó hormonok jelenléte

Az alvás kulcsfontosságú élettani folyamat. Miközben alszunk, a testünk ellazul, az agyunk pedig regenerálódik. Feldolgozza és rendszerezi azokat az információkat és ingereket, amelyek napközben értek minket, elkülöníti a fontosat a lényegtelentől. Egy felnőtt embernek naponta 7-9 óra alvásra van szüksége ahhoz, hogy kipihenje magát, ám rohanó világunkban egyre kevesebb időt szánunk az alvásra. Holott a kialvatlanság az egészségünkre is negatív hatással van, hiszen emiatt könnyebben megbetegszünk, illetve meg is hízhatunk. Ha naponta csupán 1, vagy hetente akár mindössze 4 órával alszunk kevesebbet, mint amennyire szükségünk lenne, akkor a szervezetünkben a jóllakottság érzéséért felelős hormon szintje csökken, az étvágyfokozó hormon szintje pedig növekedni kezd. Emiatt is fontos tehát, hogy odafigyeljünk az alvás minőségére és mennyiségére.

Rebeka az alvászavara miatt hízott meg

– Amióta az eszemet tudom, ’bagoly’ típus voltam. Általában este 11-kor szundítottam el és reggel 7-kor keltem, tehát napi nyolc órát aludtam – meséli a 29 éves Rebeka. – Tavaly márciusban sajnos elküldtek a munkahelyemről. Hosszú keresgélés után olyan állást találtam, hogy minden nap hajnali 3 órakor kellett felkelnem. Szükségem volt a pénzre, nem válogathattam, ám az embertelenül korai ébredés idővel teljesen felborította a korábbi bioritmusomat. Hiába feküdtem le este 9-kor, így is csak 6 órát tudtam aludni naponta. Ráadásul éjfél után félóránként felébredtem attól rettegve, hogy esetleg nem tudok majd időben felkelni. Napközben folyton fáradtnak éreztem magam, és állandóan nassoltam valamit. Pár hónap elteltével azt vettem észre, hogy majdnem 7 kilót híztam. Nagyon megriasztott a szám, amelyet a mérleg kijelzőjén láttam, mégsem tudtam abbahagyni a nassolást, mert a szervezetemnek szüksége volt a plusz energiára. Ősszel újra lett rendes állásom, így végre már nem kellett hajnalban kelnem, ám az alvászavarom még jó ideig megmaradt.

tQwWguU1AfEaSADSEXeCk09Xk22bgdYbq0txs1sE
Vény nélkül kapható gyógyszer

Segített az alvásban a növényi gyógyszer

– Éjszakánként ugyanúgy felriadtam félóránként, mint amikor hajnali 3 órakor keltem. Elpanaszoltam a problémámat a barátnőmnek, aki azt tanácsolta, hogy próbáljam ki a 3 gyógynövény, a macskagyökér, a komló és a citromfű kivonatát tartalmazó Sedacur fortét. Ez a gyógyszer nappal nyugtat, éjszaka segíti az elalvást és nyugodt alvást biztosít. Nem lehet hozzászokni, és függőséget sem okoz. Nincs negatív hatással a napközbeni koncentrációra, és az autóvezetéshez szükséges készségeket sem befolyásolja. Nem kell orvossal felíratni, recept nélkül is kapható a patikában. Nekem segített a Sedacur forte: kis idő elteltével hamarabb ellazultam esténként, és már éjszaka sem riadtam fel álmomból. Amint sikerült az alvászavaromat orvosolnom, egyre kevesebbet nassoltam napközben, így a kilók miatt sem kellett többé aggódnom.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.