Ha zoknit visel éjszaka, ami felmelegítheti a hideg lábakat, és szabályozhatja a test belső hőmérsékletét, akkor gyorsabban elaludhat.

Miért kell zokniban aludni?

Senki sem szereti a hideg lábakat, igaz? Egyszerűen kényelmetlen – és nem olyan érzés, ami jó alváshoz vezet. De van egy mélyebb, fiziológiás oka annak, hogy zoknit kell viselni az ágyban – ez egy disztális értágulatnak nevezett folyamat. A szervezetünk azon dolgozik, hogy csökkentve az éjszakai maghőmérsékletet segítsen elaludni. Ez a cirkadián ritmus részeként történik, egy 24 órás belső óra, amely szabályozza az alvás-ébrenlét ciklusát. (Ezért is jobb a hűvösebb szobahőmérséklet az alváshoz.) De ha a lábunk túl hideg, a maghőmérséklet egy-két fokkal feljebb kerülhet. Ennek az az oka, hogy a test több véráramlást – és az ezzel járó hőt – küld a központi területekre.

zokniban alvás
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Tehát a zoknik felmelegítik a lábakat, így ellazítják és kitágítják az ereket, amelyek hideg közben összehúzódtak. Ez a javuló vérkeringés az egész testben segíti a több hő kibocsátását a bőrön keresztül. Tehát a láb vérkeringésének fokozása alacsonyabb maghőmérsékletet eredményez. Ellentétesnek tűnik, de ez történik.

A hőmérséklettel kapcsolatos egyéb lehetséges előnyök közé tartozik a hőhullámok korlátozása a menopauza alatt. Ha túl hideg, az éjszaka ébren tarthat, és a túl meleg is, ahogyan ezt mindenki tudja, aki a menopauza hőhullámait tapasztalja. Az a mód, ahogyan a zoknik éjszaka csökkentik a belső testhőmérsékletet, minimalizálhatja ezeket a hőhullámokat. A zokni viselése kiegyenlíti és segít megelőzni ezeket a hirtelen hőemelkedéseket.

Milyen típusú zokni a legjobb?

Az illeszkedés és az anyag kulcsfontosságú a tökéletes éjszakai zokni kiválasztásához. A természetes szálakból, például pamutból, kasmírból vagy merinó gyapjúból készült zoknik a legjobbak, tekintettel melegségükre és légáteresztő képességükre. A szintetikus anyagok, például a poliészter kevésbé ideálisak.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Hogyan rontja el az esti rutin a baba alvását?

A PEACE alváscoaching harmadik lépése az esti rutinnal foglalkozik. Az esti rutin az a néhány dolog, amit a babával szoktatok csinálni lefekvés előtt, általában a vacsora és az altatás között. Praktikus okokból beletartozik a fürdetés, pelenkacsere, pizsamába bújás, és kortól, szokásoktól függően a fogmosás, az utolsó esti szoptatás, pólyázás.