Sokan kezdik már egyből akkor kávéval a napot, mikor kinyitották a szemüket. Ez azonban nem a legjobb döntés testünk számára.

Vannak, akik csak délután kávéznak, és olyanok is, akik ahogy kinyitják a szemüket, már be is indítják a kávéfőzőt, és a napi első feketéjüket már ébredés után fél órával el is fogyasztják. A szakértők szerint pont egy köztes megoldás lenne a legjobb, és nagyjából 9:30 és 11:30 között lenne a leginkább optimális elfogyasztanunk az első bögre koffeines italunkat. Az indok egyszerű: a túl korai kávé nem engedi magától felébredni a szervezetünket.

Álmosabbak lehetünk egész nap

A túl korai kávéval épp az ellenkezőjét érhetjük el, mint szeretnénk, és egész nap álmosabbnak érezhetjük magunkat. A koffein megdobja a stressz szintünket is, ez pedig a fáradtság érzetét is megemeli, jobb reggel nem egy stressz fröccsel indítani a napot, hanem inkább reggelivel, majd csak később kávézni, hiszen tele gyomorral nem Arról már nem is beszélve, hogy ha cukrot is teszünk bele, egy erős inzulinszint emelkedéssel, indul a napunk, ami a vércukorszint csökkenését, ezáltal fáradtságot eredményez.

Gyorsabban veszítünk az ásványi anyag raktárakból

A testünk a kora reggeli kávé hatására elkezdi szabotálni a vas, magnézium és B-vitamin felszívódását, ez pedig az idegrendszerre gyakorol negatív hatást. Emellett, ha túl nagy a napi kávéadagunk, a kalciumszintünk is alacsonyabbá válhat, veszélyeztetve csontjainkat.

kávé
Forrás: pexels.com

A gyomrunkra is hatással van

A kávé nem csak az idegrendszerre, de a belekre is hatással van, az éhgyomorra fogyasztott koffeines italok felkavarják az emésztést, görcsöket okozhatnak, és a mosdót is gyakrabban látogathatjuk a nap folyamán.

Hízhatunk tőle

A fekete kávé jó zsírégető, de az alvási ciklusra is hatással van. Ha felborul a kora reggeli kávézás miatt az alvási ciklus, márpedig fel tud, hiszen fáradttá válunk, még több kávét iszunk nap közben, majd este nem tudunk elaludni, akkor hajlamosabbak leszünk édességeket, magas szénhidrát tartalmú ételeket enni, ez pedig egyenes út a hízáshoz.

Szorongási rohamokhoz vezethet

A stressz szintünk reggel a legmagasabb a hormonok miatt. Ha ezt még egy kis extra koffeinnel stimuláljuk, nem csoda, ha remegni kezdünk, izgatottak leszünk, szorongást élünk át. Az alapból pánikra, szorongásra hajlamosaknál szorongási rohamokat is kiválhat a túl korán fogyasztott kávé.

Forrás: healthline.com
Borítókép forrása: pexels.com